Nepaisant pasaulinės pandemijos sukeltų iššūkių, „Samsung Electronics Baltics“ 2020 metus baigė sėkmingai. Nors dėl karantino ribojimų Baltijos šalyse epizodiškai buvo uždaryta didžioji dalis fizinių bendrovės ir jos partnerių prekybos vietų, rezultatų augimą padėjo pasiekti suaktyvėjusi ir sėkmingai vystoma prekyba internetu.
Asociatyvi nuotr.
Baltijos šalyse bendrovės pardavimo pajamos 2020 metais, lyginant su ankstesniais metais, padidėjo 7 proc. ir pasiekė 373,14 mln. EUR. Pelnas augo 23 proc. – iki 9,08 mln. EUR. Gerų rezultatų bendrovei pavyko pasiekti beveik visose kategorijose – prekyboje buitine technika, IT ir mobiliaisiais įrenginiais.
„Veiklos perorientavimas į elektroninę prekybą buvo sėkmingas ir parodė dar neišnaudotą šios srities potencialą. Pavyzdžiui, kai kurių internetu parduotų įrenginių kiekis per metus išaugo daugiau nei dvigubai. Ir toliau tobulinsime e. prekybos veiklos modelį, kartu su partneriais plėsime galimybes „Samsung“ įrenginius įsigyti būtent tokiu būdu“, – teigia Simonas Skupas, „Samsung Electronics Baltics“ vadovas Lietuvoje.
Pirkėjus domino ir netradiciniai įrenginiai
Kaip ir kiekvienais metais, „Samsung Electronics“ stengėsi visapusiškai plėtoti savo mobiliųjų įrenginių produktų portfelį. Greta kasmet atnaujinamų tradicinių ir pirkėjams gerai žinomų „Galaxy A“ ar „Galaxy S“ modelių, pernai „Samsung“ pristatė du lankstomus ekranus turinčius įrenginius – „Galaxy Z Flip“ vasario mėnesį ir „Galaxy Z Fold 2“ rugsėjo mėnesį. Nors rinkai buvo pasiūlytas ribotas jų kiekis, planuoti pardavimai buvo pasiekti.
Gerus rezultatus demonstravo ir „Samsung“ telefonų supirkimo programa. Pavyzdžiui, pernai liepą kas trečias „Samsung Galaxy S20“ serijos telefonas buvo perkamas pasinaudojant šia programa – panaudojant seną turimą telefoną kaip papildomą nuolaidą norint nusipirkti naują. Nuo 2015 m. šios programos rezultatai išaugo keturis kartus ir toliau nuosekliai auga.
Buitinės technikos pirkimo bumas
Buitinės technikos segmentas pernai irgi klestėjo, o tai galima paaiškinti pandemijos sukeltais pokyčiais, kai namai staiga tapo pagrindine darbo, pramogų ir laisvalaikio leidimo vieta. Didžiausio vartotojų susidomėjimo buitinės technikos kategorijoje sulaukė monitoriai, jų pardavimo apimtys Baltijos šalyse, palyginti su 2019 m., išaugo 18 proc.
Baltijos šalių gyventojai taip pat aktyviai pirko šaldytuvus, šiame segmente pardavimai išaugo 9 proc., tačiau įmontuojamų šaldytuvų kategorijoje – net 20 proc. Siurblių ir skalbimo mašinų pardavimo apimtys buvo artimiausios 2019 metų rezultatui.
Aktyviai vyko ir „Samsung“ televizorių pardavimai. Baltijos šalyse jų pardavimo rezultatai augo 12 procentų, tačiau brangiausios „Lifestyle“ kategorijos televizorių buvo parduota net septynis kartus daugiau.
Aktyvumas kitose kategorijose
Pandemijos metu žmonės vis labiau rūpinasi savo sveikata ir daug dėmesio skiria aktyviam gyvenimo būdui, ką patvirtino išmaniųjų laikrodžių paklausos padidėjimas 2020 m. Populiariausi išmanieji laikrodžiai buvo „Galaxy Watch“, „Galaxy Watch Active 2“ ir „Galaxy Watch 3“.
Pandemija išjudino ir stabilią, kelis metus nedideliame sąstingyje buvusią, planšetinių kompiuterių rinką. „Planšetinių kompiuterių poreikis pandemijos sąlygomis labai pastebimai padidėjo. Jie tapo reikalingi ir namų ūkiams, ir įmonėms. Mums pavyko užtikrinti greitą ir kokybišką šių prekių pristatymą net tiems, kuriems reikėjo išsyk didesnių produkcijos kiekių. Pavyzdžiui, Lietuvos Švietimo, mokslo ir sporto ministerija skelbė konkursą įsigyti dešimtims tūkstančių planšetinių kompiuterių, kurių reikėjo nepasiturinčių šeimų moksleiviams. Įrenginių jiems reikėjo labai greitai. Mūsų kompanija galėjo greitai išpildyti šį poreikį ir užtikrinti reikiamų įrenginių tiekimą“, – sako S. Skupas.
2021 metais kompanija užsibrėžė tikslą išlaikyti rinkos dalį visuose produktų segmentuose ir padidinti pardavimus. Taip pat užtikrinti stabilų mobiliųjų įrenginių ir buitinės technikos pardavimų augimą, sustiprinti savo pozicijas ir plėtrą aukščiausios kokybės produktų – mobiliųjų įrenginių ir televizorių rinkoje.