Kaip ir buvo galima tikėtis, praėjus jau beveik dvejiems metams po JAV sankcijų įvedimo, „Huawei“ išmaniųjų telefonų verslas pradėjo ristis nuo kalno. Iš vieno sėkmingiausių ir greičiausiai augančių žaidėjų rinkoje ji transformavosi į visomis išgalėmis išlikti siekiančią kompaniją, o tą patvirtino net ir vienas aukščiausių „Huawei“ vadovų. Na, o vyšnia ant torto tapo šių dienų situacija su „Huawei“ parduotuvėmis Kinijoje.
Remiantis pranešimais, „Huawei“ parduotuvėse jaučiamas didelis išmaniųjų telefonų trūkumas. Tai patikrinti užsimanęs pirkėjas apsilankė viename autorizuotame salone, kuriame darbuotoje paklausė, ar galėtų įsigyti „Huawei“ išmanųjį telefoną. Deja, jam to padaryti nepavyko, nes parduotuvės sandėlis buvo tiesiog iššluotas.
Maža to, „Huawei“ salono darbuotojas paatviravo, jog panaši situacija yra ne tik Pekino apskrityje, bet ir visos šalies „Huawei“ parduotuvėse. Vėliau tyrimo tikslais aplankyti „Huawei“ salonai kitose Kinijos apskrityse ir miestuose šiuos žodžius iš tiesų patvirtino – pamažu pradedamas jausti „Huawei“ išmaniųjų telefonų deficitas. Skelbiama, jog vienoje parduotuvėje esančių įrenginių skaičius neviršija 10 ir tirpsta tiesiog akyse.
Priežasčių toli ieškoti nereikia. Bendrovė šiemet tradiciniu laiku nepristatė savo naujos „P50“ išmaniųjų telefonų serijos, kadangi dėl JAV sankcijų stringa jos gamybai reikalingų komponentų tiekimas. Tuo metu senesnių modelių atsargos dėl įvairių gandų ir gąsdinimų dėl galimo „Huawei“ pasitraukimo iš išmaniųjų telefonų rinkos labai sparčiai išseko dėl didelės kinų meilės šiam prekiniam ženklui.
„Huawei“ vartotojų verslo grupės generalinis direktorius Richard Yu situaciją pakomentavo taip: „Per mažiau nei dvejus metus Jungtinės Valstijos įvedė keturių etapų sankcijų planą „Huawei“. Šiuo metu mūsų verslas yra sudėtingoje kryžkelėje, kadangi negalime į parduotuves pristatyti išmaniųjų telefonų, o kompanijai anksčiau tekusią aukščiausios klasės išmaniųjų telefonų ir planšečių rinkos dalį pamažu užimą „Apple“.
Vadovas taip pat apgailestavo, jog biudžetiniame segmente „Huawei“ pozicijas pamažu pradėjo dalintis „Oppo“, „Vivo“ ir „Xiaomi“, o tarptautinėje išmaniųjų telefonų rinkoje – „Apple“, „Samsung“ ir keli Kinijos gamintojai.
Kitaip tariant, nors šiek tiek paradoksalu ir komiška, kad savo pinigines atverti pasiruošę pirkėjai Kinijoje negali įsigyti „Huawei“ telefono, tokia situacija verčia apgailestauti, kad inovacijomis garsėjusio „Huawei“ išmaniųjų telefonų verslo laukia labai sunkūs laikai.
Visgi situacija artimu metu gali pasitaisyti – birželį planuojamas grandiozinis „Huawei“ produktų pristatymas, kuriame išvysime ne tik naująją „P50“ išmaniųjų seriją, bet ir naujus išmaniuosius laikrodžius, ausines.