Etapais atveriamoje Lietuvos elektros tiekimo rinkoje konkuruojanti Latvijos energetikos įmonių grupės „Latvenergo“ antrinė bendrovė „Elektrum Lietuva“ pernai uždirbo 3,75 mln. eurų bendrojo pelno – 45 proc. daugiau negu prieš metus. 2020-aisiais įmonė iš esmės padvigubino savo komandą, šiemet ruošiasi reikšmingai didinti investicijas.
„Ankstyvuosiuose rinkos atvėrimo etapuose esame susitelkę į konkurenciją bei savo pajėgumų stiprinimą. Nepaisant to, jog pernai didesnę metų dalį buvo sukausčiusi COVID-19 pandemija ir jos nulemti ribojimai, stiprinome komandą ir telkėme pastangas konkurencijai bei naujų investicinių projektų įgyvendinimui“, – sako „Elektrum Lietuva“ vadovas Martynas Giga.
Pirmąjį savo nuotolinį saulės elektros parką pajūryje, netoli Priekulės, pernai pastačiusi įmonė į jį investavo apie 1 mln. eurų, tačiau šiemet numatomos gerokai didesnės investicijos.
„Planuojame, jog šiais metais Lietuvoje į įvairius, daugiausiai žaliosios energijos pajėgumų plėtros, projektus investuosime 5-6 kartus daugiau. Rimtai žiūrime į Lietuvos elektros rinką, esame nusiteikę čia dirbti ilgus metus ir pasiruošę siūlyti klientams platų spektrą paslaugų bei produktų. Atsinaujinanti žalioji energija, vis populiaresnė tarp vartotojų, yra reikšminga sprendžiant klimato kaitos krizę, ir mes šiuo klausimu neliksime nuošalyje“, – teigia įmonės vadovas.
Pasak įmonės vadovo, naujų darbo vietų bei pažangių sprendimų gyventojams ir verslui kūrimas neišvengiamai susijęs su veiklos plėtra ir tikslu kiekvieną rinkos atvėrimo etapą pasitikti tam maksimaliai pasiruošus. M. Gigos teigimu, darbuotojų skaičių per metus didinti nuo 27 iki 47 paskatino ir didesnės fizinių klientų aptarnavimo apimtys. Valstybinės energetikos reguliavimo tarnybos duomenimis, šiuo metu „Elektrum Lietuva“ dirba su daugiau kaip 19 tūkst. šalies buitinių elektros vartotojų.
Šiais metais nepriklausomą elektros tikėją Lietuvoje pasirinkti privalo ypač didelė fizinių vartotojų grupė – apie 750 tūkst. arba maždaug pusę visų elektros energijos vartotojų Lietuvoje. Iš jų jau apsisprendė ne daugiau nei 10 proc. klientų.
„Konkurencija dėl buitinių elektros vartotojų Lietuvoje šiais metais gali būti ypač intensyvi. Praėjusiais metais atviroje rinkoje savo būstui elektrą ėmė pirkti daugiausiai jos suvartojantys fiziniai klientai, šiemet liberalizuotoje rinkoje atsidurs dar didesnė jų dalis. Mūsų tikslas yra ne tik aktyviai konkuruoti dėl šios rinkos dalies, bet ir užtikrinti tam reikalingų išteklių kiekį bei jų tvarumą“, – sako M. Giga.
Jo teigimu, anksčiau nepriklausomiems elektros tiekėjams atsivėrusių šalių patirtis rodo, kad dalis įmonių dėl įvairių priežasčių anksčiau ar vėliau nutaria keisti savo veiklos profilį ir iš elektros tiekimo rinkos pasitraukia.
„Mes esame nusiteikę ilgalaikiam ir stabiliam darbui, tam pirmiausiai tinkamai planuodami bei panaudodami savo finansinius bei žmogiškuosius išteklius. Vienas didžiausių mūsų privalumų yra priklausymas didelei energetikos grupei, kurios patirtimi ir ekspertiškumu galime nuolat kliautis“, – konstatuoja „Elektrum Lietuva“ vadovas.
2019 metais „Elektrum Lietuva“ bendrasis pelnas siekė 2,58 mln. eurų.