Net ir atlaisvinus prekybos ir paslaugų teikimo ribojimus, klientai tęsia naudojimąsi per karantiną atrastais ir išbandytais elektroniniais kanalais, kurjerių ir paštomatų paslaugomis, skaičiuoja mobiliųjų įrenginių remonto ir priežiūros kompanija MTTC. Bendrovė prognozuoja, kad pasikeitusi klientų elgsena bent didžiuosiuose miestuose išliks ir pasibaigus pandemijai, todėl jau dabar optimizuoja savo tinklą ir ruošia naujas paslaugas.
Nors žiemos karantino metu MTTC veikla nebebuvo ribojama, bendrovės skaičiavimais, šiuo metu apie 20 % privačių remonto paslaugų šiuo metu užsakomos ir atliekamos nuotoliniu būdu: per kurjerius ir paštomatus. Palyginimui, iki pandemijos, 2019-ųjų pabaigoje, ši dalis siekė vos iki 1 %. Bendrovės vertinimu, dalis šių klientų galimai laikosi rekomendacijų be neatidėliotinos priežasties neiti į susibūrimo vietas, tačiau kartu prognozuoja, kad nuotolines paslaugas atradę klientai jomis gausiai naudosis ir pandemijai visiškai nuslūgus – tokių klientų dalis turėtų išliks apie 20 %, arba dešimtis kartų daugiau nei iki pandemijos.
„Po truputį atsidarant mūsų partnerių – telekomunikacijų ir mažmeninės prekybos bendrovių – fizinėms parduotuvėms, matome, kad klientų elgesys lieka pasikeitęs. Klientų srautas į prekybos centrus nėra pilnai atsistatęs, o naudojimasis kurjerių ir paštomatų paslaugomis yra kaip tik „prilipęs“ – pirmiausia Vilniuje, taip pat Marijampolėje ir kituose miestuose. Vienintelė ryškesnė išimtis yra ekrano dūžiai, kuomet klientas nenori delsti, tačiau net ir tokiu atveju vartotojai vis dažniau naudojasi elektroninės registracijos į saloną paslauga, garantuojančia, kad sutartu laiku ekranas bus pakeistas per 1-2 valandas“, – komentuoja MTTC komercijos direktorė Ramutė Varnelytė.
Pasak jos, klientai itin gerai vertina nuotolines MTTC paslaugas, o pandeminiu laikotarpiu bendrovės klientų pasitenkinimo rodiklis išaugo daugiau kaip 10 %. Dėl šių priežasčių kompanija jau dabar nutarė ruoštis „naujajai realybei“ optimizuodama savo procesus ir paslaugų teikimo tinklą.
„Elektroninė registracija paslaugoms ir kurjerio kvietimas pasiimti sugedusį įrenginį tampa norma. Šis kanalas pagal srautus šiuo metu prilygsta vienam vidutinio dydžio mūsų fiziniam salonui. Dėl šios priežasties nutarėme sujungti dvi mūsų lokacijas Vilniuje į vieną: nuo balandžio uždarome „Ozo“ padalinį, bet išplėtėme mūsų „Akropolio“ punkto teikiamų paslaugų spektrą, padidinome jame klientų aptarnavimo specialistų skaičių ir sukūrėme mini kontaktų centrą, kuriame klientai iš visos Lietuvos aptarnaujami skaitmeniniais kanalais“, – pasakoja R. Varnelytė.
Pasak jos, nuotolinių paslaugų populiarumas Lietuvoje vis dėlto yra netolygus, ir patraukliausias didmiesčių bei Marijampolės gyventojams.
MTTC pastebi ir kitą tendenciją – sulėtėjus ekonomikai, gyventojai kiek rečiau perka naujus įrenginius. Be to, jau ne pirmus metus ryškėja tvarumo ir žiedinės ekonomikos tendencijos – gyventojai nori vartoti atsakingiau. Dėl šių priežasčių MTTC tyrimų komanda jau kurį laiką bando ir tyrinėja naujas technologijas ir tikisi netrukus rinkai pasiūlyti naujų, su tvarumu susijusių paslaugų.
Per praėjusius metus MTTC grupė Baltijos šalyse ir Lenkijoje uždirbo 41,9 mln. eurų pajamų arba 44 proc. daugiau nei 2019 m. Bendrovė dirba su mažmeniniais klientais bei verslo partneriais – telekomunikacijų, mažmeninės prekybos ir tarptautinėmis draudimo kompanijomis.