Elektromobilių era prasideda. Taip, mūsų keliuose jie dar nėra tokie populiarūs. Ir taip, infrastruktūra dar turi gerėti. Bet sakyti, kad tuoj visi važinėsime elektromobiliais, nėra prognozė ar pranašystė – tai yra faktas. Ir kompanijos po truputį laidoja savo vidaus degimo variklių programas. „Volkswagen“ irgi jau deda tašką.
Gamintojo nuotrauka
Vidaus degimo varikliai per akimirką neišnyks. Tačiau jų ateitis yra aiški – muziejus. Taip pat aišku ir sritis, kurioje automobilių gamintojai ateityje gali tikėtis didžiausio pelno – elektromobiliai. Taigi, investicijas į senamadiškus burzgiančius automobilius karpo visi gamintojai.
„Volkswagen“ vadovas Ralfas Brandstaetteris žurnalui „Automobilwoche“ patvirtino, kad kompanija jau sukūrė paskutinį savo vidaus degimo variklį. Naujų variklių šeimų greičiausiai nebebus – Brandstaetteris sakė, kad to jau nebesitiki. Šis pranešimas nenustebino, nes „Audi“ vadovas Markusas Duesmannas kiek anksčiau patvirtino, kad prabangesnė „Volkswagen“ atšaka irgi nebekurs vidaus degimo variklių. Kita vertus, dar 2018 metais „Volkswagen“ sakė, kad paskutinis naujas vidaus degimo variklis bus pristatytas 2026-aisiais. Pasirodo, per kelis pastaruosius metus situacija pasikeitė taip, kad naujo variklio „Volkswagen“ nebenori. Tai liečia ir „Škoda“, SEAT ir kitas „Volkswagen“ grupės markes, naudojančias tuos pačius variklius.
Būtinai turime pasakyti, kad tai nereiškia, kad „Volkswagen“ dabar pat tampa tik elektromobilių gamintojų. Vidaus degimo varikliai ir toliau gaminami. Tiesiog nekuriami nauji varikliai. Taip yra dėl to, kad finansiniai resursai ir tokiose korporacijose yra riboti. Protingiau juos skirti technologijoms, kurios turi aiškią ateitį. Nors vidaus degimo variklį dar galima tobulinti, pritempti jo efektyvumo prie elektromobilių vis tiek nepavyktų.
„Volkswagen“ ir toliau tobulins dabartinius vidaus degimo variklius, kad jie atitiktų griežtėjančius taršos standartus. Tačiau vis didesnis dėmesys bus skiriamas elektromobiliams. 2030 metais „Volkswagen“ mano, kad jai priklausys 70 % Europos elektromobilių rinkos. Tai – milžiniška ambicija. Negana to, „Volkswagen“ nori ir 50 % JAV bei Kinijos elektromobilių markių. Jei šis tikslas bus įgyvendintas, „Volkswagen“ grupė bus didžiausias elektromobilių gamintojas pasaulyje. Net sunku įsivaizduoti, ką tame pasaulyje po 9 metų veiks kiek mažesnės markės kaip „Nissan“, „Peugeot“, „Ford“ ir kitos. Jos dalinsis po „Volkswagen“ likusį pyrago gabalėlį?
Aišku, kad kiti didieji žaidėjai mielai sugriautų „Volkswagen“ planus. Bus įdomu pamatyti, kaip elektromobilių revoliucija perbraižys automobilių rinkos ribas.