„Tesla“ nuo pat jos įkūrimo buvo laikoma ateities automobilių kompanija. Analogų neturintys techniniai sprendimai, ypatingas prekybos modelis ir nestandartiniai būdai iš pirkėjų užsidirbti pinigų, jiems parduodant tam tikrus automobilio aspektus pagerinančią ar naujas galimybes atrakinančią programinę įrangą – visa tai vertė analitikus daryti išvadas, kad seniesiems pramonės milžinams prireiks dešimčių metų pasivyti. Deja, šias prognozes, niekam nematant, sujaukė tie, kurie iki šiol gamina dyzelinu kvepiančius „Golf“ – „Volkswagen“.
Vokiečių autopramonės milžinės generalinis direktorius Herbertas Diess dar sausį parašė pirmąjį savo įrašą „Twitter“ socialiniame tinkle, kuriame su humoru kirto „Tesla“ įkūrėjui ir vadovui Elonui Muskui: „Sveiki, @Twitter! Esu čia tam, kad galėčiau daryti įtaką kartu su @VWGroup, ypač politinėms problemoms. Ir, žinoma, pasiglemžti dalį rinkos dalies iš tavęs, @elonmusk – galų gale, mūsų ID.3 ir e–tron laimėjo pirmąsias rinkas Europoje. Laukiu produktyvių diskusijų!“
Visa tai iš pirmo žvilgsnio gali būti laikoma tik nuotaikinga viešųjų ryšių akcija, tačiau specialistai tame įžvelgia norą į savo pusę patraukti tuos, kurie yra ištikimiausi „Tesla“ gerbėjai – jaunus technologijų entuziastus, leidžiančius savo laiką socialiniuose tinkluose. Elonas Muskas jau eilę metų „Twitter“ skelbdamas kontraversiškus įrašus tirpdo šios auditorijos širdis bei taip efektyviai didina kompanijos pardavimus.
2020 metais geriausiai parduodami elektromobiliai Europoje. Šaltinis: „Jato Dynamics”
Tačiau tai tikrai ne visi ginklai, kuriuos iš Teslos pasiskolinti rengiasi „Volkswagen“. Pirmadienį kompanija surengė „Energijos dienos“ konferenciją, kuri yra tiesioginis atsakas konkurentų „Baterijų dienai“. Per ją įmonė pranešė atsisakysianti pirkti baterijas iš Korėjos bendrovių „LG Energy Solution“ ir „SK Innovation“, kaip tai daro konkurentai, ir gaminsianti jas pati Europoje pastatytose gamyklose. Spėjama, kad tai ne tik leis išvengti tiekimo problemų, bet ir labai juntamai sumažinti elektromobilių kainą.
Grįžtant prie automobilių, „Volkswsgen“ sekasi ir šiame fronte. Pirmasis bendrovės elektromobilis, paremtas naująja MEB platforma, „ID.3“ dar praėjusių metų gruodį sugebėjo tapti antru geriausiai parduodamu automobiliu Europoje – įspūdinga, turint galvoje, jog nuo išleidimo buvo praėję vos 4 mėnesiai.
Dar didesnį įspūdį daro Šveicarijos investicinio banko užsakytas „Volkswagen ID.3“ elektromobilio išardymas ir techninių sprendimų analizė. „UBS“ manymu, „Volkswagen“ pagaliau gali konkuruoti su „Tesla“ kaina, baterijų tankiu ir efektyvumu. Patrick Hummel vadovaujami analitikai netgi pavadino „Volkswagen ID.3“ geriausiu elektromobiliu, kurį sukūrė senosios automobilių pramonės atstovas.
Visos šios naujienos lėmė tai, kad „Volkswagen“ akcijų vertė tarsi raketa šovė į dangų. Dar prieš mėnesį vienos bendrovės akcijos kaina siekė apie 170 eurų, o šiandien ji įvertinta net 221 euru – brangiausiai nuo 2015 metais pasaulį sudrebinusio „Dieselgate“ skandalo. Tiesą sakant, vienu metu akcijos buvo pardavinėjamos net po 289 eurus – didžiausia kaina nuo 2008 metų, kai jokiais elektromobiliais nekvepėjo, o „Volkswagen“ maudėsi sėkmės spinduliuose. Toks rinkos optimistiškumas šio 83 metus skaičiuojančio automobilių gamintojo atžvilgiu į akcijų prekybą paskatino įsitraukti ir per „GameStop“ akcijų skandalą išgarsėjusius „Reddit“ investuotojus.
Tokios perturbacijos nuomonę privertė pakeisti ir analitikus. Vienais solidžiausių laikomi „JP Morgan“ prognozuoja, jog „Volkswagen“ jau 2025 metais parduos 300 000 elektromobilių daugiau nei „Tesla“ ir iš jos pasiglemš didžiausio elektromobilių gamintojo titulą.
Vis dėlto šiuo metu dar tikrai nėra taip, kad visos kortos yra „Volkswagen“ pusėje. Specialistai beda pirštu į didžiausią „Tesla“ pranašumą – programinę įrangą. Šios kompanijos automobiliai klaidų pataisymus ir kitus naujinius, lyg išmanieji telefonai, gali gauti internetu. Tuo metu, „Volkswagen ID.3“ savininkams dėl to vis dar reikia važiuoti į gamintojo atstovybes, kas yra didelė problema, turint galvoje, jog šio automobilio programinė įranga dar turi nemažai spragų. Žinoma, „Volkswagen“ prižadėjo, jog „ID.3“ nuotoliniu būdu atsinaujinti galės jau vasarą, tačiau tai galimai atvers dar vieną didelę problemą – elektromobiliams nebetinkamą verslo modelį.
„Tesla“ jau kurį laiką neturi atstovybių ar prabangių salonų, nes savo automobilius pardavinėja internetu. Kadangi jiems nebereikia keisti variklio alyvos, įvairių filtrų, o ir apskritai jų gedimai pasitaiko rečiau, „Tesla“ sau gali leisti turėti tik palyginus nedidelį autorizuotų servisų tinklą. Pastarieji ilgą laiką buvo ir vis dar yra tai, kas po automobilio pardavimo generuodavo pajamas seniesiems pramonės grandams, įskaitant „Volkswagen“. Kaip jau minėjome, „Tesla“ šiuos pinigus užsidirba už papildomą sumą pardavinėdama skaitmeniniu būdu aktyvuojamas funkcijas, tokias kaip pažangesnis autopilotas. Taigi, „Volkswagen“ turės sugalvoti ne tik, kaip gaminti geresnius elektromobilius už patrauklesnę kainą, bet ir ką daryti su plačiu atstovybių ir servisų tinklu.
Beje, „Volkswagen“ neseniai patvirtino, jog jau greitai ji pasiūlys elektromobilius plačiajai visuomenei, kuriuos įpirkti galės praktiškai bet kas.