Kai pradedame kalbėti apie „Tesla“, nejučia mintyse ją įsivaizduojame kaip elektromobilių rinkos lyderę. Šis faktas nėra klaidingas, nes kompanija išties pirmauja pasaulyje, tačiau ne paslaptis, jog jai pozicijas išlaikyti darosi vis sunkiau – automobilių rinka per pastaruosius kelerius metus smarkiai pasikeitė, kadangi į elektrifikacijos traukinį įšoko daug rinkos senbuvių. Remiantis skaičiavimais, vienas jų „Tesla“ sukėlė didelį galvos skausmą.
„Morgan Stanley“ atlikta analizė nustatė, kad „Tesla“ elektromobilių rinkos dalis JAV vasarį sumažėjo nuo pernai buvusių 81 % iki 69 %. Įdomu tai, jog dėl šio kritimo kaltas neseniai pristatytas konkurentų modelis – „Ford Mustang Mach–E“.
Skaičiuojama, jog šio nedidelio elektrinio visureigio pardavimai Valstijose vasarį siekė net 3739 vienetus, kai iš viso per šį laikotarpį buvo parduoti 9527 elektromobiliai. Būtent „Mach–E“ ir atiteko beveik 100 % prarastos „Tesla“ rinkos dalies. Manoma, kad tai lemti galėjo daug veiksnių, tačiau viena svarbiausių yra kaina. Pagrindiis „Mach–E“ konkurentas „Tesla Model Y“ kainuoja maždaug 15–20 tūkstančių dolerių daugiau, o jo gamyba vis dar atsilieka nuo grafiko.
„Ford“ atstovas taip pat atskleidė, kad net 70 % „Mach–E“ pirkėjų buvo nauji, t. y prieš tai vairavę kitos markės automobilius. Dėl šios priežasties naujasis elektromobilis amerikiečių gamintojui yra ypač svarbus. Kaip ir tikėtasi, net 20 % visų naujų „Ford Mustang Mach–E“ išriedėjo į Kalifornijos gatves, kuri yra didžiausia „Tesla“ rinka.
Vis dėlto analitikai spėja, kad „Tesla“ žygis kopėčiomis žemyn dar nesibaigė. „Tesla“ buvo vienintelis žaidėjas mieste, Dabar ji tokia nebėra. Tikimės, kad „Tesla“ pardavimai didės, bet kiti gamintojai iš jos vogs rinkos dalį“, – teigia „AutoTrader“ vyresnioji analitikė Michelle Krebs.
Daugiau apie „Ford Mustang Mach–E“
„Ford Mustang Mach–E“ buvo pristatytas dar 2019 metais, bet didesnės apimties jo prekyba prasidėjo tik pastaraisiais mėnesiais. Nors su legendiniu sedanu šis modelis turi tik bendrą ženkliuką ir vakarietiškas šaknis, geriausias benzininio „senelio“ tradicijas jis spėjo adaptuoti sau ir pridėjo kai ką naujo: greitas, ištvermingas, talpus ir taupus. Toks, koks ir turi būti XXI amžiaus šeimyninis visureigis.
Naujajame „Mustang Mach–E“ „Ford“ įdiegė automatinio vairavimo „Ford Co–Pilot360™“ ir „SYNC+“ funkcijas. Dėl jų tam tikruose keliuose ar jų ruožuose automobilis gali visiškai savarankiškai važiuoti, leisdamas vairuotojui saugiai atitraukti dėmesį nuo kelio ir tuo metu, tarkim, papietauti už vairo ar peržvelgti elektroninį paštą. Visa informacija, susijusi su kelio, oro sąlygomis ir net vairuotojo sveikatos būkle nuolatos atnaujinama internetinėje duomenų kaupykloje, todėl sistema gali akimirksniu įvertinti aplinkybes ir imtis veiksmų, padėsiančių išvengti nelaimių ar nemalonumų keliaujant. Nuolat pildoma duomenų bazė greitu metu leis į autonominių kelių tinklą įtraukti vis daugiau maršrutų, taip suteikdama dar daugiau komforto ilgose kelionėse ir daugiau saugumo kelyje.
Numatomas maksimalus šio krosoverio nuvažiuojamas atstumas – 600 kilometrų. Tai geras pasiekimas tokios klasės automobiliui, vertinant tai, jog „Mustang Mach–E“ gali pasigirti dviem varikliais, išvystančiais 480 AG, ir puikiu 3,7 sekundžių įsibėgėjimu nuo 0 iki 100 km/h.
„Mustang Mach–E“ gamyba vykdoma ir Kinijoje. „Ford“ pardavimai šioje šalyje 2020–aisiais metais padidėjo 6,1% – iki 600 tūkstančių transporto priemonių. Tačiau tai negali prilygti buvusiems 2016 metų rezultatams, kuomet buvo parduota daugiau nei 1,27 milijonų automobilių. Norėdami atstatyti buvusias pardavimų aukštumas, amerikiečiai nusprendė aukščiausios klasės visureigius „Mustang Mach–E“ gaminti ir surinkti vietoje, taip mažindami išlaidas, susijusias su transportavimu ir muitais – tai turėtų lemti konkurencingesnę šio modelio kainą.