„Google“ savo klientams pranešė, kad nuo gegužės 2 d. padidins reklamos kainas Prancūzijoje ir Ispanijoje. Taip nuspręsta dėl „skaitmeninio mokesčio“ poveikio šiose šalyse. Naujoji kainodara skirta padėti įmonei sumažinti poveikį pelnui, rašo AFP.
Prancūzija šiuos mokesčius renka nuo 2019 m., o Ispanija – nuo šių metų.
Skelbimų kainos padidėjimas turėtų „padengti dalį išlaidų, susijusių su skaitmeninių mokesčių įstatymų laikymusi Prancūzijoje ir Ispanijoje“, – sakoma „Google“ pranešime.
Prancūzijoje įmonės, kurių metinė apyvarta visame pasaulyje viršija 750 milijonų eurų, o Prancūzijoje – 25 milijonus eurų, turi sumokėti 3 % pajamų, gautų iš skaitmeninių paslaugų šalyje. Ispanijoje „skaitmeninio mokesčio“ tarifas taip pat yra 3 proc.
Maža to, savo maržą už skelbimų rodymą svetainėse paieškos milžinė padidins taip pat 2 proc. Tokiu būdu tinklapių savininkai nuo šiol minėtose valstybėse turės „Google“ atseikėti 42 proc. pajamų.
„Google“ neatsakė į AFP prašymą pakomentuoti šį sprendimą.
Primename, kad 2020 m. Lapkričio mėn. „Google“ dėl tos pačios priežasties pradėjo imti papildomus komisinius mokesčius už skelbimus Austrijoje, Turkijoje ir JK.
Pridursime, kad šiais metais „skaitmeninis mokestis“ gali būti įvestas Rusijoje ir Ukrainoje, tačiau nesunku nuspėti, kad ir ten jį teks sumokėti vartotojams.