Tarptautiniai ekspertai teigia, jog elektroninės prekybos mastai Lietuvoje augs ir po dviejų metų bus pasiekta dabartinė vienos pirmaujančių Europos šalių Vokietijos skverbtis. Tikimasi, jog pirkėjų internetu skaičių mūsų šalyje augins didėjanti vartotojų patirtis pasauliniame tinkle ir augantis pasitikėjimas pardavėjais ir atsikaitymu internetu.
Pasak elektroninei prekybai skirtos programinės įrangos gamintojos „OXID eSales“ vadovo Rolando Fesenmayrio, pirkėjų internete skaičiaus didėjimas tiek Lietuvoje, tiek ir visoje Rytų Europoje – tik laiko klausimas. „Pasaulinės tendencijos rodo aiškų augimą visuose regionuose. Pavyzdžiui, Vokietija atsilieka nuo Didžiosios Britanijos, pirmaujančios pasaulyje pagal elektroninės prekybos skverbtį, tačiau tikisi pasivyti lyderius per dvejus metus. Lygiai taip pat Lietuva pasivys ir dabartinius pirmūnus Europoje“, - teigė R.Fesenmayris.
Duomenis apie augimo tendencijas kitose šalyse taip pat pateikė ir „Google“ atstovas Adamas Kwasniewskis. „Statistika Lenkijoje rodo, jog apie 30 proc. gyventojų naudojasi internetu, apie pusė jų yra pirkėjai tinkle. Taigi mes esame lyg pusiaukelėje tarp Lietuvos ir Vokietijos“, - teigė A. Kwasniewskis.
Šiuo metu Vokietijoje 66 proc. internautų perka pasauliniame tinkle. Pasaulyje pagal pirkėjų nuošimtį nuo interneto vartotojų pirmauja Didžioji Britanija – 74 proc. pirkėjų. Apskritai daugiausia pirkėjų internete pasaulyje turi Jungtinės Amerikos Valstijos – apie 72 mln. gyventojų.
Interneto reklamos kompanijos užsakymu „TradeDoubler“ atlikti tyrimai Lietuvoje parodė, jog šiuo metu bent kartą internete pirko 30 proc. šalies internautų. Lietuvoje internetu naudojasi apie 40 proc. gyventojų, o per pastaruosius metus vartotojų skaičius augo net 18 proc. „Jei išsilaikys tokie augimo tempai, po poros metų internete apsipirkinės virš 60 proc. Lietuvos internautų“, - prognozavo „OXID eSales“ atstovas R. Fesenmayris.
Elektroninės prekybos populiarumą užtikrins vartotojų asmeninė patirtis ir jos augimas. „Vis daugiau žmonių norės ne tik pasitikrinti elektroninį paštą, paskaityti naujienas, bet ir įsigyti prekes ar paslaugas pasauliniame tinkle. Tai patogiau ir paprasčiau, žmonės sėkminga patirtimi mielai dalijasi su kitais“, - teigė „Google“ atstovas Adamas Kwasniewskis.
Pasaulinės ir lietuviškos elektroninės prekybos tendencijos ir problemos buvo aptariamos tarptautinėje konferencijoje „Elektroninė prekyba 2007“, kurią inicijavo IT bendrovės „OXID eSales“ ir „Net Frequency“. Konferencijos rėmėjas – „Google“.