Jau porą mėnesių internetiniai portalai lūžta nuo žinių apie tai, kad „Apple“ buvo arti susitarimo dėl nuosavo automobilio gamybos su „Hyundai“ valdoma „Kia“. Deja, derybos paskutinę minutę buvo nutrauktos, spėjama, dėl to, kad „Hyundai“ paviešino žinią apie vykstančias kalbas su „Apple“. Tačiau Kupertino milžinė ginklų tikrai nesiruošė sudėti ir buvo nusitaikiusi į lietuviams puikiai žinomą japonų gamintoją „Nissan“.
Remiantis pranešimais, „Apple“ kreipėsi į „Nissan“ dėl galimybės bendradarbiauti, vystant „Apple Car“ projektą. Vis dėlto tai neišsirutuliojo iki derybų, kadangi kontaktas tarp abiejų kompanijų vadovų taip ir neužsimezgė. Kodėl „Nissan“ tokia perspektyvia galimybe nesusižavėjo? Tam yra ganėtinai paprasta priežastis.
Pranešama, jog kilo nesutarimų dėl planuojamo gaminti automobilio ženklinimo. Su situacija susipažinę asmenys teigia, kad „Apple“ nori produktą, kaip ir visus kitus, žymėti tik savo logotipu, kas iš esmės reikštų, jog „Nissan“ tebūtų atsakingas už gamybą, o jos pavadinimas praktiškai niekur nefigūruotų.
Būtent tai ir yra pagrindinė priežastis, kodėl nemažai automobilių gamintojų nesusidomi tokia, rodos, retai pasitaikančia perspektyvia proga su „Apple“ kurti revoliucinį produktą. Dauguma jų bijo tapti automobilių rinkos „Foxconn“ atitikmeniu (pastaroji Kinijoje surinkinėja „iPhone“ ir kitus kompanijos prietaisus) ir prarasti savo identitetą.
Kita vertus, nors „Nissan“ ir atmetė „Apple“ pasiūlymą, automobilių gamintojo generalinis direktorius Ashwani Gupta teigia, kad jo valdoma kompanija yra atvira bendradarbiavimo su technologijų kompanijomis pasiūlymams, kuriant savavaldžius automobilius.
Internete buvo pasirodę pranešimu, kad „Apple“ labai sparčiai vysto savo autonominių automobilių technologijas ir netgi planuoja jau 2024 metais išleisti keleivinę transporto priemonę, paremtą pačios bendrovės sukurtomis itin pažangiomis baterijomis. Deja, analitikai nėra tokie optimistiški ir mano, kad tokio produkto debiutas įvykti galėtų tik maždaug 2028 metais.