Pastaruoju metu nemažai kalbama apie vartotojų duomenų apsaugą. Ir tai, kad dauguma įmonių renka perteklinę informaciją apie išmaniųjų telefonų naudotojus, jiems tiesiog naudojantis įvairiomis programėlėmis ir nieko apie tai neįtariant. „Facebook“ jau seniai garsėja kaip kompanija, surenkanti didelį kiekį duomenų apie vartotojus ir gaunanti dideles pajamas iš jų pardavimo – pinigai atsiranda iš tikslinės reklamos rodymo.
Neseniai į viešumą iškilo „Apple“ ir „Facebook“ kompanijų konfliktas – „Apple“ savo gaminamuose įrenginiuose siekia uždrausti „Facebook“ programėlei rinkti informaciją apie vartotojus reklamos tikslais – žinoti jo įpročius, pomėgius ir kt. Kitaip tariant, socialinių tinklų milžinei bus užkertamas kelias rodyti maksimaliai vartotojui pritaikytą reklamą, taip padidinant pardavimus. „Apple“ jau kurį laiką siekia leisti pasirinkti vartotojams – uždrausti ar leisti trečiosioms šalims sekti jų veiksmus internete – taip apsaugant juos nuo per didelio šnipinėjimo.
Bet čia ir prasideda įdomybės, „Apple“ siekia uždrausti sekti vartotojus trečiosioms šalims, kai pati kuria savo įrankį, leisianti sekti vartotojų veiksmus internete. Dvigubi standartai, ar ne? Naujoji „Apple“ privatumo politika ne visai sutampa su Europos Sąjungoje galiojančiais antimonopoliniais įstatymais, nes tokiais veiksmais bendrovė siekia sukurti monopolį savo infrastruktūroje, taip gaudama daugiau pajamų iš savo teikiamų paslaugų ir apribodama konkurentams prieinamą informaciją. „Apple“ garsėja savo noru teikti pirmenybę savo teikiamoms paslaugoms, o ne konkurentų, taip dirbtinai ribodama konkurenciją, tad tuo labai stebėtis nereikėtų.
Į dviejų milžinų ginčą įtraukta net ES antimonopolinė taryba. „Apple“ iš jos gavo įspėjimą, kad visiems galioja vienodi standartai ir jei ji norės vykdyti vartotojų sekimą internete, taip pat turės įspėti vartojus bei jiems suteikti galimybę atsisakyti informacijos rinkimo. Priešingu atveju, „Apple“ tikslai bus traktuojami ne kaip siekimas apsaugoti vartotojus, o kaip konkurencijos ribojimas, prieštaraujantis ES teisės aktams (Skaitmeninių paslaugų ir skaitmeninių rinkų aktams) bei vertybėms ir už tai gali grėsti baudos ar net sankcijos. ES taip siekia apsaugoti vartotojus visoje bendrijoje ir siekia užtikrinti sąžiningas sąlygas visiems. Šiuo metu ES rengia naują skaitmeninių paslaugų reglamentavimą ir jei bendrijos narės pritars, jis įsigalios visoje ES bei leis taikyti sankcijas didelėms kompanijoms, tokioms kaip „Facebook“ ir „Apple“.
Primena, „Facebook“ jau yra padavusi „Apple” į teismą dėl minėto siekio pasinaudoti savo padėtimi ir taip „Facebook” pridaryti milijardinių nuostolių.