Per praėjusius metus prekybos tinklas „Rimi“ į aplinką išmetamų CO2 emisijų kiekį sumažino per pusę, o nuo 2006 metų – net 81 procentu. Likusią dalį – 19 proc. – CO2 emisijų „Rimi“ kompensuoja per klimato agentūrą investuodama į tvarius projektus. Tokiu būdu nuo šių metų pradžios „Rimi“ Baltijos šalyse tapo klimatui neutralia bendrove.
Iki 2030-ųjų – nulinis į aplinką išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų balansas
„Didžiausios įtakos siekiant klimatui neutralios veiklos turėjo atsinaujinančios elektros energijos šaltinių naudojimas bei parduotuvėse ir sandėliuose įdiegta aplinkai draugiška CO2 šaldymo įranga. Taip pat reikšmingai taupyti energijos išteklius ir taip mažinti poveikį aplinkai leido LED apšvietimas, technologijų automatizavimas, logistikos parko atnaujinimas ir procesų optimizavimas“, – sako Liudvikas Aleliūnas, „Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas.
Pasak jo, nepaisant jau pasiekto rezultato, darbai nesustoja – „Rimi“ neabejotinai toliau sieks užsibrėžto tikslo: nulinis į aplinką išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų balansas iki 2030 metų. „Be to, ieškome sprendimų, kurie leistų pirkėjams sužinoti ir įvertinti, kiek anglies dvideginio išmetama į aplinką gaminant ir į parduotuves tiekiant skirtingas prekes. Tuo pat metu siekiame, kad ir mūsų didžiausi tiekėjai turėtų išsikėlę mokslu pagrįstus tikslus (angl. Science Based Targets), nes tik apjungus visas organizacijos dalis galime pasiekti reikšmingų rezultatų“, – sako L. Aleliūnas.
Prekybos įmonių atsakinga veikla svarbi pirkėjams
„Nors ne visos įmonės vykdomos veiklos, kuriomis siekiama klimato neutralumo, pirkėjams gali būti akivaizdžios, atsiliepimai rodo, jog jiems labai svarbu, kad prekybos tinklas nori ir gali investuoti į atsakingą veiklą“, – sako „Rimi Baltic“ Socialinės atsakomybės strategijos ir vystymo vadovas.
„Daugybė atsakingų įmonių visame pasaulyje naudojasi klimato kompensavimo agentūrų paslaugomis, kad jų veikla taptų klimatui neutralia. Finansinis likusios dalies kompensavimas ir taip pasiekiamas neutralus poveikis aplinkai – tvaraus verslo dalis. Su klimato agentūros pagalba pasirinkome projektus, į kuriuos investuosime lėšas – tai gali būti ir medžių sodinimas šalyse, kuriose jie buvo iškirsti nelegaliai, ir parama atsinaujinančios energijos projektams“, – sako Liudvikas Aleliūnas. Vis tik, pasak jo, tai nėra gelbėjimosi ratas – visų pirma įmonės turėtų siekti kaip įmanoma labiau sumažinti emisijas, investuodamos į švaresnes technologijas, ir tik kaip paskutinę galima taikyti priemonę – kompensuoti likusias emisijas.
„Rimi Baltic“, kuriai priklauso „Rimi Lietuva“, savininkės ICA grupės tikslai klimato srityje apima siekį ne vėliau nei iki 2030 metų tik savo pastangomis tapti klimatui neutralia įmone, perpus sumažinti pirkėjų įsigyjamų prekių paliekamą CO2 pėdsaką, užtikrinti, kad iki 2025-ųjų didžiausi „Rimi“ tiekėjai turėtų išsikėlę mokslu pagrįstus tikslus, taip pat iki 2025-ųjų perpus sumažinti maisto atliekų kiekį bei nuo 2030 m. savo veikloje ir gamyboje naudoti tik pakartotinai perdirbtą plastiką.