Po to, kai teisę gaminti „Nokia“ logotipu paženklintus telefonus įsigijo Kinijos bendrovė „HMD Global“, šiam projektui 2017 metais buvo piešiama puiki ateitis. Maža to, „HMD Global“ netgi vienu metu buvo spėjusi prasibrauti tarp 10 didžiausių pasaulyje išmaniųjų telefonų gamintojų, kas tokiai neseniai į šią rinką žengusiai kompanijai buvo tikrai labai didelis pasiekimas. Tačiau kaip „Nokia“ išmaniesiems sekasi šiuo metu, praėjus jau nemažai laiko nuo daugelį sužavėjusio atgimimo? Jei trumpai, kur kas prasčiau nei galima tikėtis.
Elektronikos įrenginių rinkos tyrimus atliekanti „Counterpoint Research“ paskelbė praėjusių metų ketvirtojo ketvirčio išmaniųjų telefonų rinkos analizę, į kurią „Nokia“, deja, nepateko. Vis dėlto šios kompanijos telefonų gerbėjus vienijantis portalas „Nokiamob“ kreipėsi į analitikus ir paprašė atskleisti, kaip sekasi „Nokia“ prekės ženklui.
Remiantis pateiktais duomenimis, „HMD Global“ telefonų pardavimai paskutiniame 2020 metų ketvirtyje, lyginant su praėjusiu, augo 30 %. Reikia atkreipti dėmesį, bendrovė vis dar prekiauja ir netgi pristato nemažai mygtukinių mobiliųjų telefonų, kuriems puikiai sekasi besivystančiose rinkose – per šį laikotarpį jų pardavimai pakilo 26 %, tuo metu iš pirmo žvilgsnio išmaniesiems telefonams sekėsi netgi dar geriau – jų pardavimai augo 35 %.
Visgi konkretūs pardavimų skaičiai kur kas iškalbingesni nei procentai. „HMD Global“ per praėjusių metų ketvirtąjį ketvirtį sugebėjo parduoti net 12,7 milijono mygtukinių telefonų, susižerti net 16 % siekiančią rinkos dalį ir netgi tapti antru pagal dydį tokio tipo mobiliųjų gamintoju.
Deja, įspūdingą augimą demonstravę išmaniųjų „Nokia“ telefonų pardavimai yra labai liūdinantys – siekia vos 2,8 milijono (palyginimui, „Apple“ per analogišką laikotarpį sugebėjo parduoti 81,9 milijono „iPhone“) ir sudaro vos 0,7 % rinkos dalį. Toks rezultatas leidžia „HMD Global“ tenkintis tik žema penkiolikta vieta.
Kodėl tiek daug potencialo turėjusiai įmonei sekasi taip palyginus prastai? Ekspertų teigimu, „Nokia“ išmanieji telefonai paprasčiausiai negali atlaikyti tokių prekės ženklų, kaip „Xiaomi“ ar „Realme“, konkurencijos, kadangi jie už tą pačią kainą geba pasiūlyti patrauklesnį produktą. Nors „Nokia“ įrenginiai gali pasigirti labai originaliu dizainu, puikiai veikiančia nemodifikuota „Android“ programine įranga bei neblogomis kameromis, savo konkurentams iš Kinijos jie nesugeba prilygti procesoriaus, ekrano ir baterijos kategorijose, o jų kainos dažnai netgi būna didesnės. Visa tai neleidžia pasiekti geresnių rezultatų besivystančiose Azijos rinkose, kur yra didžiausias biudžetinės ir vidutinės klasės išmaniųjų telefonų poreikis.
Viską apibendrinę, galima konstatuoti, jog dabartiniam „Nokia“ telefonų populiarumui yra labai toli iki pirmtakų sėkmės praėjusiuose dešimtmečiuose, o dideli lūkesčiai, susiję su jų atgimimu, paprasčiausiai neišsipildė. Ar ateityje galima tikėtis didesnės „HMD Global“ sėkmės, parodys laikas, tačiau nurašyti šią kompaniją dar anksti – ji po savo skvernu slepia nemažai parako ir originalių sprendimų, o sklindančios kalbos žada ir sugrįžimą į aukščiausios klasės rinką.