Apie tai, jog vidaus degimo variklių era eina į pabaigą, kalbama jau ne vienerius metus. Tiesa, nepaisant įspūdingos „Tesla“ sėkmės ir daugėjančių elektromobilių Lietuvos gatvėse, daugeliui mūsų tautiečių šios žinios atrodė tolimos ir jų neliečiančios. Vis dėlto panašu, jog susirūpinti visgi teks – lietuvių pamėgta „Audi“ markė paskelbė nuo 2030 metų nebegaminsianti savo aukštesnės klasės automobilių, kurie bus varomi benzinu arba dyzelinu.
Visa ši šokiruojanti žinia nėra kokios paskalos ar gandai, o paties „Audi“ generalinio direktoriaus Markus Duesmann išsakyta pozicija. Duodamas interviu Vokietijos dienraščiui „Manager Magazin“, vadovas pranešė, jog nauji A4 ir A6 modeliai bus pristatyti 2023 metais, o jų versijos su elektriniais varikliais debiutuos šiek tiek vėliau. Ši modelių karta taps paskutine, turinčia vidaus degimo variklio opciją, ir labai tikėtina, jog šių neelektrinių automobilių gamyba bus nutraukta net ir nesulaukus 2030 metų.
Kalbant apie „Audi“ flagmaną, A8, jo atnaujinimas numatomas dar šių metų pabaigoje, ir jis taip pat taps paskutiniu serijos modeliu su vidaus degimo varikliu. Panašu, jog „Audi“ nebenori remtis tik nedidelę įkraunamą bateriją turinčiais hibridais ir netgi planuoja jų atsisakyti. Markus Duesmann užsiminė, kad po 2021 metų rinkimų Vokietijoje politika tokių automobilių atžvilgiu taps nebepalanki ir klientai greičiausiai praras susidomėjimą jais. Maža to, kitam Vokietijos dienraščiui „Wirtschaftswoche“ žinomo automobilių gamintojo galva paskelbė kuriantis konkretų tvarkaraštį, kaip išstumti vidaus degimo variklius iš rinkos per „artimiausius 10, gal 15 metų“.
Akivaizdu, jog tokiais ambicingais žingsniais siekiama padaryti erdvės tikriesiems elektromobiliams. Link to buvo einama nuo pat Markus Duesmann tapimo „Audi“ bosu – vos jam įžengus į biurą buvo pademonstruotas naujasis „Audi“ projektas „Artemis“ – ateities elektra varomas prabangus savavaldis automobilis. Pirmasis šios naujosios linijos atstovas masinės gamybos konvejerį turėtų pasiekti jau 2024 metais, o „Audi“ generalinis direktorius užsiminė, kad tai nebus nei didelis sedanas, kaip dabartinis A8, nei didelis visureigis, kaip Q7: „Tai bus nauja automobilių kategorija, kuri nebus vadinama nei A, nei Q“. Primename, jog šiuo metu Ingolštato mieste įsikūrusi bendrovė jau siūlo kelis skirtingus „e–tron“ elektromobilius.