Lietuvos bendrovė „Attention Insight“, kurianti dirbtiniu intelektu paremtą platformą vartotojų dėmesiui prognozuoti, pritraukė 285 000 EUR investicijų plėtrai iš Lietuvos ir Lenkijos fondų bei gavo dar 421 000 EUR finansavimą iš Lietuvos verslo paramos agentūros (LVPA) inovatyvių technologijų vystymui. Tai jau antras lietuvių startuolio pritrauktas investicijų etapas.
Rinkodaros profesionalams ir verslo savininkams optimizuoti reklamas ir tinklapių dizainus padedanti „Attention Insight“ pritraukė investicijų iš rizikos kapitalo fondų ir gavo papildomų lėšų inovatyvioms technologijoms tobulinti.
Per pastaruosius metus išaugusi iki daugiau kaip 5 000 vartotojų JAV, Vokietijos, Skandinavijos ir kitose rinkose, gruodį „Attention Insight“ pritraukė 285 000 EUR investicijų iš rizikos kapitalo fondų „Movens Capital“ (Lenkija) ir „Open Circle Capital“ (Lietuva). Dar beveik 421 000 EUR bendrovė praėjusį rudenį gavo per LVPA priemonę mokslinių tyrimų ir inovacijų skatinimui „Eksperimentas“ – šiomis ir nuosavomis lėšomis šiemet bus tobulinamas produktas, išnaudojantis dirbtinio intelekto modelių galimybes reklaminių kampanijų optimizavimui realiu laiku, taip pat renkami nauji akių judesių tyrimų duomenys.
„Attention Insight“ vadovė ir viena iš įkūrėjų Kamilė Jokubaitė komentuoja, kad iš investuotojų pritrauktos lėšos pirmiausia bus skirtos plėtrai naujose rinkose bei funkcijų vystymui ir tobulinimui.
„Tikimės per šiuos metus pasiekti 15 000 naudotojų – rinkodaros profesionalų, agentūrų, žiniasklaidos priemonių ar el. komercijos kompanijų. Didesnį dėmesį skirsime milžiniškai ir itin perspektyviai Lenkijos rinkai, bet nesame apsiriboję geografiškai ir augame visame pasaulyje. Toliau tobulinsime produkto funkcijas, duomenų rinkinius, dirbtinio intelekto ir giliuoju kompiuterių mokymu paremtas technologijas, ieškosime naujų galimybių itin aktualioje mobiliųjų įrenginių tyrimų rinkoje“, – sako K. Jokubaitė.
Pasak jos, pandemija paspartino verslo žingsnius el. komercijos kryptimi, o internete vartotojo patirties optimizavimo klausimai yra dar svarbesni nei fizinėse parduotuvėse. Dėl šios priežasties „Attention Insight“ teikiami dirbtinio intelekto sprendimai, leidžiantys efektyviai atlikti vartotojų tyrimus be tiesioginio jų įsitraukimo, turi didelio potencialo konkurencingoje ir sparčiai augančioje rinkoje.
„Attention Insight“ naudotojams padeda automatiškai nustatyti, kurie tinklalapiuose, lauko reklamose ar kitose aplinkose matomi vaizdai labiausiai traukia vartotojo dėmesį. Bendrovės produktas vaizdus analizuoja ir rekomendacijas pateikia atsižvelgdamas į daugiau kaip 30 000 akių sekimo technologijomis išnagrinėtų paveikslėlių duomenų bazę, tad paslaugos naudotojams nereikia investuoti į savo įrangą ar tyrimus, o rezultatai pateikiami iškart. Bendrovės algoritmai, remiantis rinkos standartu laikomu Masašusetso technologijų instituto (MIT) modeliu, pasiekia 90-94% tikslumą lyginant su bandymais su tikrais žmonėmis.
„Attention Insight“ produktas jau turi integracijas su dizaino bendruomenei aktualiais „Adobe XD“ ir „Sketch“ įrankiais, „Chrome“ įskiepį, o naudotojams pateikiami jų tinklalapių ar kitos vizualinės medžiagos karščio žemėlapiai (angl. heatmap), įvairios rekomendacijos, palyginimų galimybės ir kt.
„Movens Capital“ partneris Artur Banach komentuoja, kad fondo sprendimą investuoti į „Attention Insight“ lėmė puikūs pradiniai rezultatai ir klientų skaičiai, entuziastingi klientų atsiliepimai, sėkmingos kampanijos „Appsumo“ ar „ProductHunt“ platformose ir išskirtinė bendrovės komanda.
„Neabejojame, kad „Attention Insight“ pakeis tai, kaip rinkodaros, dizaino ar naudotojo patirties specialistai kuria reklamines kampanijas ar tinklalapius. Lietuvių bendrovės platforma juos optimizuoti leidžia šimtus kartų greičiau ir pigiau, tai ypač aktualu prieš įėjimą į rinką. Džiaugiamės ir tuo, kad dėl mūsų investicijos „Attention Insight“ sustiprins savo pozicijas Lenkijos rinkoje“, – sako A. Banach.
Jam pritaria ir „Open Circle Capital“ partneris Jens Damsgaard, teigiantis, kad antra fondo investicija į bendrovę liudija apie jos potencialą.
„Startuolio „Attention Insight“ technologijos ir produktai turi ypatingą potencialą pasaulyje, kuris vis labiau orientuojasi į vizualinę komunikaciją tiek versle, tiek tarp vartotojų“, – tvirtina J. Damsgaard.
Pirmąją investiciją „Attention Insight“ pritraukė 2019 m. vasarą. Tuomet į startuolį investavo verslo angelų tinklas „LitBAN“ bei rizikos kapitalo fondai „Koinvesticinis fondas“.
Šiuo metu bendrovės komandą Vilniuje ir Varšuvoje sudaro 8 darbuotojai ir partneriai, per artimiausius keletą ketvirčių šį skaičių ketinama padvigubinti.