Elektromobilių rinka vis dar yra gerokai mažesnė už vidaus degimo varikliais varomų automobilių. Tačiau tikriausiai nebėra abejojančių, kad tai – perspektyviausa automobilių pramonės šaka. Savaime aišku, „Tesla“ parduoda daugiausiai elektromobilių, bet kas rikiuojasi už jos?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
„Moneyshake“ duomenimis, „Tesla“ per valandą parduoda po 42 automobilius. Populiariausias markės modelis, žinoma, yra „Model 3“. Ar tai – didelis skaičius? Na, kaip pažiūrėsi.
„Toyota“ per minutę pagamina (ne parduoda) maždaug 20 automobilių. Jei pardavimai sektųsi idealiai, „Toyota“ per kiek daugiau nei dvi minutes pralenktų „Tesla“ valandos statistiką. „Volkswagen“ pagal šį rodiklį nuo „Toyota“ skaičių atsilieka labai mažai. Tiesą sakant, „Tesla“ apie dešimtuką šiame sąraše galėtų tik pasvajoti. Ir svajoja, bet svajonės kartais pildosi.
Bet grįžkime prie elektromobilių. Čia dešimtuke „Toyota“ vardas net nėra minimas, o „Tesla“ yra stipriai atitrūkusi nuo artimiausių konkurentų. Štai kiek elektromobilių per valandą parduoda kiti gamintojai:
- BYD – 26
- BJEV – 18
- BMW – 15
- „Nissan“ – 10
- „Volkswagen“ – 9
- SAIC – 9
- „Geely“ – 9
- „Hyundai“ – 8
- „Renault“ – 7.
Tikriausiai reikėtų kelių paaiškinimų. BYD – tai kinų automobilių gamintojas, gaminantis elektrinių autobusų, sunkvežimių ir mažesnių automobilių. BYD priklauso ir „Denza“ markė, kuria žymimi prabangūs elektromobiliai, kuriami su „Daimler“ pagalba. BJEV – tai kinų BAIC korporacijos dalis, gaminanti elektromobilius vietinei rinkai. SAIC – tai dar viena kinų bendrovė, apimanti kelias markes, daugiausiai skirtas vietinei rinkai. „Geely“ – tai kinų korporacija, kuriai priklauso visa eilė markių, tarp jų – ir „Volvo“ bei „Lotus“. Tikriausiai nenustebsite sužinoję, kad daugiausiai elektromobilių pagaminama Kinijoje. Tiesą sakant, daugiausiai automobilių pagaminama būtent ten.
„Tesla“ yra patogiai įsitaisiusi sąrašo viršuje. Tai – vienas iš faktorių, kodėl kompanijos akcijų vertė yra labai aukšta, o Elonas Muskas yra turtingiausias žmogus pasaulyje. Tačiau daug kas mano, kad tai – burbulas, kuris tikrai sprogs. Kiti gamintojai pristatinėja savo elektromobilius ir jų modelių rinkoje tuoj bus labai daug. Prognozuojama, kad tai sumažins „Tesla“ elektromobilių rinkos pyrago gabalėlį. Akcijų vertę diktuoja lūkesčiai, bet ar jie ilgai išliks tokie dideli. Galbūt, bet bent jau senieji rinkos dėsniai diktuoja kitokį atsakymą, nes „Tesla“ pelnas nėra net artimas didžiausių automobilių gamintojų pelnams.