Artėjant metų pabaigai, pasaulinė finansų platforma „Revolut“ pažvelgė į savo klientų Lietuvoje vartojimo pokyčius per pandeminius 2020-uosius, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Šiemet Lietuvos vartotojai skyrė daugiau dėmesio vietiniams e. prekybos kanalams. Nors pasaulinėse e. parduotuvėse lietuviai vis dar išleido 4,5 karto daugiau nei lietuviškose, pastarosiose bendra išleista suma šiemet buvo net 142 proc. didesnė nei pernai, tad susidomėjimas vietine e. prekyba didėjo.
Bendrai „Revolut“ klientų Lietuvoje išlaidos pirkiniams internetu augo 68 proc. Lietuvos e. parduotuvėse pastebimai didėjo ir vidutiniškai vieno apsipirkimo metu išleista suma – šiemet ji augo 71 proc. iki 32 eurų. Pasaulinėse el. parduotuvėse „Revolut“ klientai iš Lietuvos išleido vidutiniškai po 29 eurus, 24 proc. daugiau nei pernai.
Pandemija turėjo įtakos ir Lietuvos gyventojų pirkiniams – jie kėlėsi į internetą. Fiziniams atsiskaitymams „Revolut“ kortele Lietuvoje šių metų kovo-gruodžio mėnesiais gyventojai išleido 1 proc. mažiau nei tuo pačiu metu pernai, atsiskaitymai fizinėse vietose užsienyje pandemijos metu mažėjo beveik 50 proc.
Saugesnių atsiskaitymo būdų ieškantys klientai vis aktyviau naudojasi bekontakčiu atsiskaitymu. Jei 2019 m. bekontakčiu būdu „Revolut“ kortele atsiskaitydavo 2 iš 3 klientų, tai gruodį šiuo atsiskaitymo būdu naudojosi apie 95 proc. „Revolut“ klientų Lietuvoje. Bekontakčio mokėjimo augimui teigiamos įtakos turėjo ir „Apple Pay“ bei „Google Pay“ bekontakčių atsiskaitymų augimas. Keičiasi ir žmonių požiūris į grynuosius pinigus – „Revolut“ klientų, kurie gryninosi pinigus bankomate, buvo 7 proc. mažiau nei pernai.