Valstybės įvairiais būdais skatina asmeninio transporto elektrifikaciją. Vienas iš dažniausiai taikomų metodų – subsidijos, kurios padeda įsigyti brangius elektromobilius. Ir Japonija dabar jas didina. Tiesa, yra papildomų sąlygų.
Elektromobiliai bent jau kol kas yra brangesni už automobilius su vidaus degimo varikliais (nors jau skelbiama, kada tai turėtų pasikeisti). Taigi, nuo jų žmones atbaido ne tik kiti trūkumai – infrastruktūra, ribotas nuvažiuojamas atstumas, nedidelė modelių įvairovė – bet ir kaina. Tačiau tai yra užburto rato dalis. Sumažinti kainas leistų didesnė gamyba, bet jai reikia daugiau pirkėjų. Daugiau pirkėjų bus kai bus mažesnės kainos. Motyvacija plėsti infrastruktūrą bus didesnė, kai bus daugiau elektromobilių. Daugiau elektromobilių bus, kai bus geresnė infrastruktūra.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Taigi, valstybės stengiasi skatinti elektromobilių pirkimą ir taip mažinti vietinę miestų bei bendrą oro taršą. Japonija nėra išimtis. Ir dabar subsidijos elektromobilių pirkėjams laikinai didėja dvigubai.
Visiškų elektromobilių (ne hibridų) pirkėjai vietoje 400 tūkstančių jenų gaus 800 tūkstančių – 6333 eurus.
Iš tinklo įkraunamų hibridinių automobilių pirkėjai vietoj 200 tūkstančių gaus 400 tūkstančių jenų – 3166 eurus.
Tačiau yra viena sąlyga – didesnes išmokas gaus tik tie pirkėjai, kurie galės įrodyti, kad namie ar darbe jų elektromobilis bus įkraunamas tik iš atsinaujinančių šaltinių išgauta energija.
Tos subsidijos iš tikrųjų atrodo pakankamai dosnios ir tikrai paskatina ne vieną žmogų pirkti elektromobilį. Subsidijos veikia, nepriklausomai nuo to, ką apie tai galvoja žmonės, kurie elektromobilių neperka dėl kitų priežasčių. Tačiau tradicinių elektromobilių pirkėjai tikriausiai su pavydu žiūri į vandenilinių automobilių pirkėjams skiriamus pinigus.
Japonijoje vandenilinių automobilių pirkėjai gali tikėtis ir 2,25 milijonų jenų išmokos – beveik 18 tūkstančių eurų. Ir artimiausiu metu ją ketinama padidinti dar keliais šimtais tūkstančių jenų. Tiesa, taip yra dėl to, kad vandenilinių automobilių ir taip nėra daug. Jų skaičiaus didinimas papildomai neapkraus elektromobilių įkrovimo stotelių, tačiau vis tiek padės sumažinti taršą.
Subsidijos elektromobilių pirkėjams visose šalyse dažnai sulaukia kritikos. Vieni kartoja, kad ši parama yra pasiturintiems žmonėms, nes elektromobiliai vis tiek yra brangūs ir tyrimai rodo, kad juos renkasi aukštesnių socioekonominių sluoksnių žmonės. Kiti mano, kad šie mokesčių mokėtojų pinigai yra parama automobilių pramonei, o ne tiems patiems mokesčių mokėtojams. Bet kuriuo atveju, tikslas yra skatinti elektromobilių pirkimą ir tai veikia.