„Juodasis penktadienis“, viena didžiausių išpardavimo akcijų visame Vakarų pasaulyje, šiemet dėl COVID-19 telkėsi internete, rašoma pranešime. Susibūrimų fizinėse parduotuvėse vengę pirkėjai plūdo į Baltijos šalių e. parduotuves, kuriose per praėjusį savaitgalį išleido du kartus daugiau nei 2019 m. paskutinį lapkričio savaitgalį, skaičiuoja „Paysera LT“, mokėjimų operatorius, padedantis surinkti pirkėjų e. mokėjimus didžiojoje dalyje Lietuvos e. parduotuvių.
„Fintech“ bendrovės teigimu, skaičiuojant tik vienos dienos – praėjusio penktadienio – duomenis, apsipirkimų skaičius e. parduotuvėse, palyginti su tipinės dienos pirkimais, išaugo beveik triskart. Palyginti su ankstesnės savaitės penktadieniu, apsipirkimų srautas buvo didesnis dukart. „Paysera LT“ prognozavo maždaug 1,5 karto sieksiantį savaitinį e. komercijos augimą.
Pasak Vytenio Morkūno, „Paysera LT“ generalinio direktoriaus, bendrą šuolį e. prekybos eilutėse nulėmė COVID-19 paskatintas perėjimas prie e. prekybos ir e. mokėjimų.
„Nors kalendorinio „Juodojo penktadienio“ išpardavimai vyksta paskutinėmis lapkričio dienomis, tačiau šiemet nemažai Baltijos šalių prekybininkų „Juodąjį penktadienį“ įvairiomis akcijomis pradėjo likus savaitei iki tikrosios datos. Ir tai pasiteisino. Gyvendami naujienų apie COVID-19 fone, žmonės ieškojo gerų emocijų ir jas surado apsipirkdami. Įmonėms, kurios iki šiol turėjo tik fizines parduotuves, o internetu neprekiavo, pastarosios savaitės e. prekyboje galėjo sušvelninti pandemijos sukeltus padarinius jų verslui“, – sako „Paysera LT“ vadovas. Pasak jo, dėl keliskart padidėjusio lankytojų srauto ir apkrovimo nemažai e. parduotuvių veikė lėčiau nei įprasta.
Mokėjimų operatoriaus „Paysera LT“ duomenimis, pernykštį „Juodojo penktadienio“ savaitgalį pirkėjai Baltijos šalių e. parduotuvėse buvo išleidę apie 55 % daugiau nei 2018 m. paskutinį lapkričio savaitgalį.