„Volkswagen“ rimtai ruošiasi elektrinei ateičiai. Visi ankstesni pasiekimai neturi reikšmės, jei šis perėjimas prie naujos kartos produktų nebus sėkmingas.
„Volkswagen“ vadovas Herbertas Diessas viename interviu minėjo, kad kompanija visomis išgalėmis stengsis išvengti „Nokia“ likimo. Garsus suomių mobiliųjų telefonų gamintojas, kaip dabar mano ekspertai, nesugebėjo prisitaikyti prie pasikeitusių rinkos sąlygų. Taigi, „Volkswagen“ per ateinančius 5 metus į elektrines automobilių technologijas (elektromobilius, įkrovimo sistemas, hibridinius automobilius ir taip toliau) investuos 73 milijardus eurų. Iš jų apie 35 milijardus atiteks tik elektromobiliams.
Gamintojo nuotrauka
„Volkswagen“ prognozuoja, kad 2025 metais elektromobiliai jau sudarys 20 % kompanijos pardavimų. Iki 2030-ųjų „Volkswagen“ grupė planuoja pasiūlyti net 70 naujų elektromobilių modelių. Tiesa, 20 jų jau yra gaminami, todėl tai nėra toks jau didelis skaičius.
Didžiulės investicijos – tai dalis naujojo „Volkswagen“ penkmečio plano, kurį ką tik patvirtino kompanijos valdyba. Šis planas turi padėti „Volkswagen“ įgyti technologinį pranašumą prieš kitas kompanijas, kurios taip pat skuba vystyti savo elektromobilių programas. „Volkswagen“ elektromobilių gamyboje turi mažai patirties, tačiau tai – didžiulė korporacija, kurios finansinės galimybės leis jai pritraukti geriausius specialistus ir į savo sudėtį įtraukti pažangias technologijų bendroves. Dar šį dešimtmetį „Volkswagen“ pagamins apie 26 milijonus tik elektra varomų automobilių.
„Volkswagen“ grupės vadovas Herbertas Diessas taip pakomentavo artimiausius įmonės planus – „Per artimiausius metus bus labai svarbu užsitikrinti lyderiaujančias programinės automobilių įrangos gamintojo pozicijas, kad būtų galima patenkinti žmonių poreikius, susijusius su individualiu, tvariu ir į tinklą integruotu judėjimu ateityje.“
„Volkswagen“ jau gamina visą eilę elektromobilių – „Volkswagen e-Up!“, ID.3, ID.4, „Škoda Enyaq iV", „Citigo e-iV“, „SEAT Mii electric“. Suskaičiuotume ir dar daugiau hibridinių modelių. Nėra jokių abejonių, kad tai yra kompanijos ateitis ir dabar tik liko susidėlioti prioritetus – kaip besikeičiančioje rinkoje išlaikyti atpažįstamą veidą ir įgyti pranašumą prieš kitus gamintojus? „Tesla“ jau nebekaraliauja Vakarų Europos elektromobilių rinkoje, tačiau tai vis tiek yra svarbus žaidėjas, kuris savo reputaciją sukūrė siūlydamas ne tik pažangias, bet ir įdomias technologijas. Užduotis „Volkswagen“ – nepasirodyti dinozaurais.