Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Nacionaline vartotojų konfederacija. Pagrindinis šio susitarimo tikslas – plačiau bendradarbiauti su nevyriausybinėmis organizacijomis, vykdant vartotojų teisių apsaugą elektroninių ryšių bei pašto ir pasiuntinių paslaugų sektoriuose, bei dalyvauti vartotojų švietimo ir informavimo procesuose.
Siekdamos efektyviau nagrinėti ir spręsti vartotojų nusiskundimus dėl elektroninių ryšių, pašto ir pasiuntinių paslaugų kokybės, RRT su Nacionaline vartotojų konfederacija sutarė dėl glaudaus bendradarbiavimo nagrinėjant tokio pobūdžio nusiskundimus, vykdant vartotojų švietimo ir informavimo projektus, tobulinant teisės aktus, reglamentuojančius vartotojų teisių apsaugos klausimus, bei sprendžiant kitus vartotojams aktualius klausimus. Susitarime numatytas bendros RRT ir Nacionalinės vartotojų konfederacijos darbo grupės, kuri spręstų aktualius vartotojų teisių apsaugos ir teisėtų interesų gynimo klausimus, sukūrimas.
„Šis susitarimas – tai mūsų tarnybos ir Nacionalinės vartotojų konfederacijos įsipareigojimas vartotojams gerinti jų teisių gynimą elektroninių ryšių ir pašto paslaugų sektoriuose. Bendradarbiavimas leis geriau suprasti vartotojams aktualius klausimus bei rasti optimaliausius jų sprendimo būdus“, – sakė RRT direktorius Tomas Barakauskas.
RRT – IRT sektorių reguliuojanti institucija, kurios vienas iš tikslų – efektyvi elektroninių ryšių ir pašto paslaugų vartotojų teisių apsauga. Kiekvienais metais augantis vartotojų skundų, susijusių su vartotojų teisėmis ir teisėtais interesais elektroninių ryšių ir pašto srityje, skaičiaus augimas rodo, kad vartotojai vis geriau žino savo teises, yra labiau informuoti apie savo teisių ir teisėtų interesų gynimo būdus, o taip pat – vis labiau pasitiki jų teises ginančia institucija – RRT.
2006 m. RRT iš viso gavo 629 skundus, iš jų – 281 elektroninių ryšių paslaugų vartotojų skundą, 41 pašto ir pasiuntinių paslaugų naudotojo skundą bei 307 skundus dėl radijo trukdžių. 2006 m. gerokai padaugėjo vartotojų, kurie kreipiasi į RRT, prašydami išspręsti ginčą ar norėdami pasikonsultuoti, elektroniniu paštu bei telefonu: 2006 m. į RRT elektroniniu paštu kreipėsi apie 200 vartotojų, telefonu – apie 320.
Pav. Vartotojų skundų skaičiaus dinamika 2002–2006 m.
Nacionalinė vartotojų konfederacija vienija devynias nevyriausybines organizacijas – Lietuvos nacionalinę vartotojų federaciją, Nacionalinę namų ūkio ir vartotojų ugdymo asociaciją, Švietėjiškų iniciatyvų centrą, Aplinkosaugos informacijos centrą, asociaciją „Atviras kodas Lietuvai“, Antimonopolinį piliečių sąjūdį, Kauno bendruomenės centrą „Dainava“, Šiaulių vartotojų federaciją, Šiaulių daugiabučių namų patalpų savininkų asociaciją.