Amerikiečių „gigantė“ mobiliųjų pramonėje „Apple“ jau nuo seno finansiškai nuskausmina programėlių gamintojus, pasiimdama 30 proc. nuo pardavimų bei primesdama savas taisykles programų kūrėjams, tačiau naujausias jų žingsnis buvo tikrai netikėtas. Jau kurį laiką tarp „Apple“ ir „Epic Games“ tvyrojo įtampa, tačiau niekas nesitikėjo to, kas įvyks ketvirtadienio popietę. Žaidimas paprasčiausiai buvo pašalintas iš „App Store“.
„Apple“ savo pranešime teigė, kad šis žaidimas pažeidė įmonės nustatytas taisykles jų platformoje. Pasak didžiausios pasaulyje telefonų gamintojos „Epic Games“ pažeidė jų nuostatas, nes pasiūlė savo vartotojams galimybę vykdyti transakcijas mobiliosioms programėlėms per savo svetainę, vietoj tiesioginio pirkimo per „App Store“. Negano to, perkant per „Epic Store“ vartotojams būtų taikoma nuolaida ir „Apple“ prarastų pelną nuo visų pardavimų, kurie jiems priklauso pagal sudarytą sutartį.
Negana to, vartotojai, kurie atliktų pirkimus tiesiogiai per „Epic Games“ gautų 20 procentų nuolaidą, kuri būtų išreikšta „Fortnite“ valiuta. Iš trečiadienio į ketvirtadienį buvo atlikti pakeitimai programėlėje ir žaidėjams perkant joje naudojant išmaniuosius įrenginius iškildavo naršyklės langas, nukreipiantis juos į kūrėjų svetainę, kurioje reikia tik pridėti kredito kortelės duomenis ir taip įvykdyti transakciją. „Apple“ atstovai teigia, kad ši funkcija nebuvo suderinta su jais ir tai programos kūrėjai padarė savavališkai. O „Epic Games“ vadovas Tim‘as Sweeney pažėrė kritikos telefonų gamintojui dėl per didelės kontrolės savo pardavimų platformoje. Per vieną iš interviu naujienų kanalui „CNBC“ jis pavadino „App Store“ visišku monopoliu, kuris tik griauna visą pirkimų ekosistemą. Beje dar prieš kurį laiką „Epic Games“ pareiškė, kad nori sukurti vieną bendrą parduotuvę, kuri veiktų visose platformose, tačiau tai sukurtų kitą monopolį kuriuose taisykles ir kainas nustatytų būtent jie. Dar šių metų pavasarį „Apple“ teigė, kad „Fotnite“ kūrėjai reikalavo ypatingų sąlygų „App Store“. O nepatenkintiems dėl „Apple“ užsidedamo antkainio programėlių kūrėjams kompanijos CEO Tim‘as Cook‘as atsakė labai primityviai ir paprastai: visada galite nusipirkti „Samsung“.
„Fortnite“ yra vienas iš populiariausių žaidimų pasaulyje. Iki šiandien jis buvo prieinamas „Apple“, „Windows“, „Android“ ir konsolių sistemose, o šių metų gegužę bendras vartotojų skaičius viršijo 350 milijonų. Nėra aišku kokio atsako kompanija sulauks iš kitų telefonų gamintojų, nes „Epic Store“ panašiai pasielgė ir su „Google Play“ platforma, tačiau tokios žaibiškos reakcijos iš jų dar nesulaukėme. Galų gale iš visų šitų ginčų turėtų išlošti visi žaidimo vartotojai, nes dėl to tik kris šioje programėlėje esančių pirkimų kaina.