Lietuvos technologijų bendrovė „Magma Solutions“, UAB, sukūrusi „Pixevia“, pirmąją dirbtinio intelekto valdomą parduotuvę Europoje, pritraukė 1 mln. eurų investicijų. Jos nukreipiamos išmaniųjų parduotuvių technologijos vystymui ir plėtrai Europoje.
Į „Pixevia“ investavo rizikos kapitalo fondai „Iron Wolf Capital“, „Open Circle Capital“ ir „Practica Capital“ bei verslo angelai Mantas Mikuckas („Vinted“), Tomas Okmanas ir Eimantas Sabaliauskas („Tesonet“).
„Pixevia“ technologija leidžia visiškai automatizuoti mažmeninę prekybą pasitelkiant dirbtinį intelektą ir informaciją iš vaizdo kamerų. Parduotuvėje įrengtas kamerų tinklas fiksuoja ir analizuoja pirkėjo judėjimą, paimamas ir atgal į lentynas padedamas prekes. Dirbtinis intelektas apdoroja gaunamą informaciją ir automatiškai suformuoja pirkėjo krepšelį. Baigęs rinktis prekes, pirkėjas tiesiog išeina pro vartelius, pinigai už prekes nuskaičiuojami nuo iš anksto įvestos mokėjimo kortelės.
Technologijos kūrėjai pabrėžia, kad tokios parduotuvės yra visiškai saugios ir prekybininkams, ir pirkėjams. Žmogiškasis kontaktas jose sumažintas iki minimumo, o tai – itin svarbu su pasauliniu viruso protrūkiu kovojančiai visuomenei bei verslui.
„Išmaniosios, dirbtinio intelekto valdomos parduotuvės yra patikimas sprendimas su COVID-19 iššūkiu susidūrusiam mažmeninės prekybos sektoriui. Parduotuvėje ne tik išvengiama sąlyčio su žmonėmis – joje įdiegta apsaugos sistema automatiškai dezinfekuoja patalpas tuo metu, kai jose nėra žmonių“, – sako Mindaugas Eglinskas, „Pixevia“ vadovas.
Pasak jo, išmaniųjų parduotuvių technologija buvo kuriama telkiant dėmesį į Vakarų Europos prekybininkų ir pirkėjų poreikius. „Pixevia“ siūlo sprendimą augančiai būtiniausių prekių parduotuvių (convenience stores) paklausai tenkinti ir atveria galimybes kurti nedideles, patogias, visą parą veikiančias parduotuves Europos didmiesčiuose. Nuolat skubantiems jų gyventojams prireikus būtiniausių kasdienio vartojimo prekių, tokios parduotuvės gali tapti puikia alternatyva didesniems prekybos centrams, kurie paprastai įsikūrę atokesnėse miestų dalyse.
„Pixevia“ technologija pasižymi ne tik apsipirkimo sparta, saugumu ir efektyvumu, bet ir konkurencingais kaštais – tokių parduotuvių įrengimas prieinamas didesnei daliai prekybininkų, tuo pačiu tai naudinga ir vartotojui.
„Šiuolaikinio žmogaus gyvenimo tempui vis spartėjant, nuolat auga ir poreikis apsipirkti greitai bei patogiai. Parduotuvių, kuriose galima įsigyti reikalingų prekių nesugaištant nė minutės, paklausa didės. Dirbtinio intelekto valdomos išmaniosios parduotuvės pradėtos diegti JAV, tačiau „Pixevia“ pirmieji Europoje sukūrė Senojo Žemyno prekybininkams ir gyventojams pritaikytą sprendimą. Prisidėdami prie jo vystymo ir plėtros žengiame strateginį žingsnį ateities mažmeninės prekybos link“, – sako „Iron Wolf Capital“ partneris Kasparas Jurgelionis.
„Pixevia“ išmanioji parduotuvė 2019 m. įrengta Lietuvos sostinės Vilniaus senamiestyje buvo pirmoji tokio tipo parduotuvė Europoje. Automatizuotoje parduotuvėje prekiaujama maisto produktais ir būtiniausiomis prekėmis, joje apsipirkimas gali trukti labai trumpai, apsipirkti galima ir per 20 sekundžių.
Pasitelkdama rizikos kapitalo fondų ir verslo angelų investicijas, „Pixevia“ ketina vystyti technologiją ir plėsti ją į kitas Europos šalis, pirmiausiai orientuodamasi į prekybos ir degalinių tinklus.