Kinijos kompanija „Huawei“ išgyvena ne pačius geriausius laikus, tačiau bendrame kontekste – viskas gali pasirodyti žymiai geriau nei yra iš tikrųjų. Dar visai neseniai turėję ambicingų planų aplenkti „Samsung“, kinai panašu, kad pagaliau pasiekė savo. Bent jau laikinai.
„Huawei“ antrojo šių metų ketvirčio metu aplenkė pagrindinius savo konkurentus ir tapo didžiausiu išmaniųjų telefonų gamintoju. Kinai pardavė 55,8 mln. įrenginių, o „Samsung“, kuris anksčiau buvo šios rinkos lyderis, sugebėjo parduoti 53,7 mln. telefonų ir taip užleido savo poziciją konkurentui iš Kinijos, skelbia „Canalys“.
Toks „Huawei“ pasiekimas atrodo išties įspūdingai, atsižvelgiant į sankcijas, kurios yra pritaikytos JAV Vyriausybės. Pagrindinė priežastis, dėl ko pavyko aplenkti „Samsung“ – įspūdingi pardavimai vietinėje Kinijos rinkoje. Įdomu tai, jog būtent čia buvo parduoti kone du trečdaliai visų „Huawei“ išmaniųjų telefonų antrojo šių metų ketvirčio metu. Remiantis „Canalys“ statistika, kompanijos įrenginių pristatymai į prarduotuves Kinijoje padidėjo 8 %, tačiau eksportas į užsienio rinkas krito net 27 %.
Vyresnysis „Canalys” analitikas Ben Stanton situaciją pakomentavo taip:
„Tai yra ypatingas rezultatas, kurį prieš keletą metų prognozuoti būtų galėjusi tik saujelė žmonių. Tiesa, jei nebūtų kilusi COVID-19 pandemija, tai tikrai nebūtų įvykę. „Huawei“ atgaivinti išmaniųjų telefonų verslui išnaudojo Kinijos ekonomikos atsigavimą. Tuo metu „Samsung“ veikla Kinijoje labai ribota - bendrovei priklauso vos 1 % rinkos, o tokie regionai kaip Brazilija, Indija, JAV ir Europa, kuriuose „Samsung” yra lyderė 0 buvo nuniokotos viruso protrūkių ir vėliau sekusių griežto karantino taisyklių.“
Nepaisant to, kad „Huawei“ tapo didžiausiu išmaniųjų telefonų gamintoju, jos pardavimai, lyginant su tuo pačiu metų ketvirčiu pernai, krito 5%. Žinoma, „Samsung” kritimas buvo net 27 %, bet Pietų Korėjos išmaniųjų milžinas yra optimistiškas ir tikisi pardavimų atsigavimo antroje šių metų pusėje.