Kiekvieną dieną milijonai žmonių perka naujas prekes, kurių jiems visiškai nereikia, naiviai tikėdami, kad jos pakeis jų gyvenimus arba padarys įspūdį aplinkiniams, kuriems tai visiškai nerūpi. Tokius vartotojų visuomenės įpročius įprasta sieti su augančia ekonomika ir bendra individų gerove, nutylint liūdnas to pasekmes žmogaus savijautai ir gamtai. Pastaraisiais metais Vakarų šalyse vis stipresnį balsą įgauna judėjimai, skatinantys keisti požiūrį į prekybą ir atsisakyti trumparegiško konsumerizmo. O vis daugiau verslų – taip pat ir Lietuvoje – rodo pavyzdį, kad ekonominę naudą įmanoma suderinti su aplinką tausojančiu vartojimu, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Semiantis įkvėpimo iš „Vinted“ sėkmės, giminišką tausojančio vartojimo modelį pasirinko ir kitas naujas Lietuvos startuolis „Mrbounty“. Vienas iš startuolio įkūrėjų Mindaugas Urbonas neslepia, jog verslo idėja gimė domintis mažai panaudotų bei išmetamų buitinės ir kompiuterinės technikos, virtuvės prekių, kanceliarinių prekių ar net naudotų muzikos instrumentų likimu. Pasirodo, didelė dalis žmonių Vakaruose, vos tik galėdami, įsigyja atnaujintą prekės modelį, o padėvėtą gaminį – net jei jo būklė puiki – lengva ranka išmeta. Blogiausia yra tai, jog net ir po rūšiavimo tokios prekės dažniau keliauja ne į perdirbimo centrus, o tiesiai į sąvartynus, teršdami aplinką. Lietuvių startuolis pasišovė šią vartojimo grandinę sutraukyti ir suteikti išmetamiems gaminiams antrą šansą.
„Neįsižeidžiame, kai mus pavadina kapitalizmo sanitarais. Pilnai veikiančioms normalios būklės prekėms, kurios būtų tapę pasaulį teršiančiomis atliekomis, platformoje suteikiama galimybė atrasti naujus šeimininkus ir sėkmingai jiems tarnauti“, – teigia „Mrbounty“ įkūrėjas.
Pasak pašnekovo, didelė dalis startuolio platformoje atsirandančių prekių į Lietuvą atkeliauja netgi tiesiai iš didžiųjų Europos Sąjungos prekybos centrų bei parduotuvių ekspozicijų. Visi gaminiai yra suskirstomi į keturias kategorijas: naujos prekės su pažeista pakuote arba nežymiais išoriniais pažeidimais, naudotos, bet pilnai veikiančios prekės, prekės su nežymiais defektais, galiausiai – prekės, kurių tolesniam naudojimui reikalingas nedidelis remontas.
Nors sumažinta prekių kaina yra svarbus veiksnys pritraukiant masinę auditoriją, startuolio sėkmės pagrindu Lietuvoje ir užsienio rinkose įkūrėjai mato socialinę atsakomybę bei aplinką tausojantį vartojimą. Pasak jų, žmonės prie vartotojiškumo mažinimo gali prisidėti beveik nieko nedarydami. Svarbiausia – atsakyti sau į klausimą, ar pirksime naują prekę vien dėl to, kad visi kiti taip daro, ar pagalvosime apie savo vaikų ateitį ir pasaulį, kuriame jie gyvens.