Atsižvelgdamos į itin sparčiai augančią e. komerciją ir karantino įtaką žmonių įpročiams, DPD bendrovės Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje planuoja sparčią paštomatų plėtrą. Per 2020-2021 metus turimą paštomatų tinklą planuojama išplėsti beveik 2,5 karto – iki 641 paštomato. 7,3 mln. EUR – tiek lėšų bus skirta šiai plėtrai ir tai bus didžiausia DPD investicija į infrastruktūrą per visą 21 metų įmonės veiklos istoriją. Antra didžiausia investicija buvo 6,5 mln. EUR į automatizuotą tarptautinį siuntų skirstymo terminalą Kaune.
„Didėjant žmonių, apsiperkančių e. parduotuvėse skaičiui, auga ir jų poreikis siuntas atsiimti paštomatuose. Dar pernai „DPDgroup“ užsakymu atlikta ES gyventojų apklausa atskleidė, kad net 55 proc. Lietuvos gyventojų renkasi pristatymą į paštomatus, kai, tuo tarpu, Europos vidurkis siekia tik 13 proc. Šios tendencijos mums nurodo kryptį, kuria turime plėsti savo paslaugas – būtent todėl priėmėme sprendimą rekordinei paštomatų tinklo plėtrai Baltijos šalyse“, – teigia Robertas Vilkaitis, DPD generalinis direktorius Baltijos šalyse.
Didžiausia plėtra – Lietuvoje
Lietuvoje paštomatų tinklas bus didinamas daugiausiai (beveik 3 kartus) ir 2021 m. viduryje sieks 235. Dar šiemet esamą paštomatų tinklą šalyje planuojama išplėsti dvigubai – iki 165. Šį kartą dėmesys bus skiriamas ne tik didiesiems miestams – plėtra apims ir regionus, įskaitant unikalias vietas, kuriose paštomatų nėra ar, pagal bendrovės turimą informaciją, jaučiamas jų trūkumas.
Planuojama, kad didžioji dalis naujų paštomatų bus statoma prie prekybos centrų ir kitų nuolatinių žmonių susibūrimų vietų, tačiau bendrovė yra atvira ne tik mažmeninės prekybos tinklų lokacijoms.
„Siuntų pristatymas per kurjerius vis dar išlieka populiariausiu pristatymo būdu, šiuo metu sudarančiu per 70 proc. visų siuntų pristatymų, ties kuriuo kasdien dirba daugiau nei 500 kurjerių. Vis dėlto, jau keletą metų stebime stabilų e. komercijos augimą bei tai, kad tiek verslo, tiek privatūs klientai vis dažniau naudoja paštomatų paslaugą, kuri yra ne tik pigesnė ir patogesnė, bet ir ekologiška“, – pažymi R. Vilkaitis.
Paštomatų fenomenas Baltijos šalyse
Anot R. Vilkaičio, lyginant Lietuvos e. komercijos apimtis su Europos, prekyba elektroninėje erdvėje mūsų šalyje siekia statistinį vidurkį, o paslaugų infrastruktūros – paštomatų apimtimis rinkoje – esame unikalūs.
„Čia galimai išsiskiriame savo šiaurietišku būdu bei smulkaus verslo bendruomene ir su tuo susijusiomis tradicijomis, tad turime mažiau noro bendrauti nei, pavyzdžiui, piečiau esančiose šalyse, nes panašu, kad Lietuvoje prigyja visi gerai veikiantys sprendimai, kur nereikia žmogaus – paštomatai, taromatai, savitarnos kasos ir kiti“, – teigia DPD generalinis direktorius Baltijos šalyse.
„DPDgroup“ užsakymu atlikta ES gyventojų apklausa taip pat atskleidė, kad žmonės labiausiai vertina patogumą – internetu užsakytas prekes gauti į namus pasirinktą valandą, siuntos kelią sekti realiu laiku, ar pakeliui į/iš darbo ją atsiimti iš paštomato.
„Planuojame ir toliau išlikti siuntų pristatymo lyderiais Lietuvoje, bet neeilinė karantino situacija, neaiškumas dėl ateities ir staigus vartotojų įpročių pokytis smarkiai pakoregavo iki tol planuotą nuoseklią plėtrą. Dar iki karantino verslas-klientui (B2C) ir verslas-verslui (B2B) klientų segmentų santykis buvo 30 proc. ir 70 proc., o karantino metu šis santykis apsivertė ir siekė 60 proc. ir 40 proc. Karantinui pasibaigus šis santykis šiek tiek sumenko, tačiau neabejojame, kad paskutiniai pokyčiai dėl COVID19 išliks ilgalaikėje perspektyvoje“, – įžvalgomis dalinasi R. Vilkaitis.
Tyrimo „E-shopper barometer Global report“ duomenys. Šį tyrimą „DPD group“ užsakymu atliko „Growth from Knowledge“. 2019 m. gegužės-liepos mėnesiais apklausti 24,225 žmonės 21 Europos valstybėje, Lietuvoje apklausta 800 asmenų.