„ACC Distribution“, viena didžiausių elektroninių įrenginių didmeninės prekybos Baltijos šalyse bendrovių grupė, 2019 metais tęsė nuoseklų augimą – konsoliduotos grupės pajamos siekė 241 mln. Eur., tai 3 mln. Eur arba 1,4 proc. daugiau nei praėjusiais metais (238 mln. Eur). Bendrovių grupė 2019 metais uždirbo 960 tūkst. Eur konsoliduoto grynojo pelno.
„2019-ais metais skyrėme daugiausiai dėmesio trims veiklos kryptims – stiprinome pozicijas Baltijos šalyse, tęsėme atsitraukimo iš rytų regiono strategiją ir plėtojome bendradarbiavimą su perspektyviais elektroninės prekybos žaidėjais.
Pastaruosius kelerius metus daug dirbame ties nuosekliu išėjimu iš rytų rinkų – per šiuos metus planuojame šį procesą pabaigti ir toliau koncentruotis į Baltijos šalis, ieškoti naujų plėtros galimybių kituose Europos regionuose. Baltijos šalių rinkoje informacinių technologijų įrenginių kategorijos išliks pagrindiniu mūsų veiklos prioritetu. Čia pernai „ACC Distribution“ pajamos augo per 5 proc. ir skirtingose įrenginių kategorijose užėmė 20-30 proc. rinkos dalį. Itin ženklus augimas pernai Baltijos šalyse buvo jaučiamas sprendimų verslui kategorijose – serverių, duomenų saugyklų pajamos augo daugiau nei 20 proc., komercinių ekranų bei jų priedų kategorija – 30 proc.
„ACC Distribution“ vadovas Žymantas Baušys
Kalbant apie naujas partnerystes su stipriais prekės ženklais, pagrindinis praėjusių metų pasiekimas buvo tapimas oficialiu „Xiaomi“ ekosistemos produktų distributoriumi Baltijos šalyse. Labai tikime šiuo prekės ženklu ir planuojame sparčią jo plėtrą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje“,– metų pagrindines veiklos kryptis apžvelgia bendrovės „ACC Distribution“ vadovas Žymantas Baušys.
2019 metais išskirtinio vartotojų dėmesio sulaukė elektriniai paspirtukai ir išmanieji siurbliai
Dėl besikeičiančių įpročių, aktyvesnio laisvalaikio ir vis labiau populiarėjančio ekologiško susisiekimo išmanieji laisvalaikio įrenginiai jau keletą metų iš eilės sulaukia stulbinamo susidomėjimo. Ž. Baušys pastebi, pernai vartotojai daugiau rinkosi tuos išmaniuosius įrenginius, kurie valdomi ir nesudėtingai susisiejami su kitais įrenginiais, kaip mobilus telefonas, kompiuteris ar televizorius.
„Tarp laisvalaikio įrenginių populiarumo viršūnėje 2019 metais Baltijos šalyse išliko elektriniai paspirtukai „Segway“, kurių pardavimai per metus paaugo daugiau nei 80 proc. Šiemet taip pat sparčiai auga „Xiaomi“ paspirtukų paklausa – jų pajamos jau šiais metais perkopė daugiau nei 2 mln. Eur. Baltijos šalių gyventojai vis dažniau įsigyja išmaniuosius laikrodžius, jau keletą metų iš eilės vienas populiariausių prekės ženklų išlieka „Fitbit“, – teigia „ACC Distribution“ vadovas.
Tarp namų elektroninių įrenginių kategorijos daugiausiai dėmesio 2019 metais sulaukė išmanieji siurbliai – 4 kartus augo prekės ženklo „Xiaomi“ ir 3 kartus – „Ecovacs“ išmanių siurblių parduodami kiekiai.
Kitas labai svarbus naujai vystomas „ACC Distribution“ segmentas – išmanūs daiktų interneto technologiniai sprendimai verslui ir miestams. „Praėjusiais metais pristatėme daiktų interneto (angl. Internet of Things – IoT) įrenginių sprendimus, skirtus valdyti ir kontroliuoti miestų infrastruktūrą, pastarieji sėkmingai pritaikyti Kauno miesto stovėjimo aikštelių vietų užimtumui stebėti ir reguliuoti. Taip pat pernai IoT sprendimas pritaikytas Vilniaus televizijos bokšto pastato ir infrastruktūros rodiklių nuotolinei stebėsenai. Nemažai IoT naujų sprendimų bendrovė pasiūlė ir šiais metais per karantino laikotarpį – pritaikyti specialūs IoT įrenginiai, kurie padeda išlaikyti saugų atstumą tarp asmenų darbo ar kitoje aplinkoje“, – naujoves pristato bendrovės vadovas Žymantas Baušys.
Karantino metu populiariausias parduodamas įrenginys – nešiojamas arba planšetinis kompiuteris
ACC Distribution“ vadovo teigimu, karantino laikotarpiu Baltijos šalyse, kai daug bendrovių aktyviai įrenginėjo darbuotojams nuotolines darbo vietas, ypatingo dėmesio sulaukė verslo kompiuteriai. Mūsų pardavimai nešiojamų kompiuterių kategorijoje per šį laiką paaugo daugiau nei 40 proc. Ženklus augimas pasiektas su visais pagrindiniais įrenginių gamintojais – „Dell”, „Lenovo” ir „ASUS“. Per karantiną nemažiau populiarūs buvo ir planšetiniai kompiuteriai – jų pardavimai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje augo daugiau nei 70 proc.
Karantino metu Baltijos šalyse taip pat per 20 proc. paaugo spausdinimo įrangos ir 30 proc. monitorių pajamos. Per šį paskutinių mėnesių laikotarpį mažiau populiarūs įrenginiai, lyginant su ankstesniais metais, buvo projektoriai, išmanieji laikrodžiai, vaizdo kameros, televizoriai ir stacionarūs kompiuteriai.
„Stebėdami rinką karantino laikotarpiu, įsivertinome, kad 2020-aisias yra labai tikėtinas pajamų mažėjimas visam elektroninių įrenginių prekybos sektoriui, nors ir pirmasis metų pusmetis buvo sėkmingas. Prognozuojame, kad ir mūsų pajamos šiemet gali mažėti. Kiek mažės, kol kas sunku įvertinti, tai priklausys nuo ekonomikos sulėtėjimo, bendro rinkos neapibrėžtumo ir besikeičiančių rinkos tendencijų. Aktyviai stebime visų šalių rinkų pokyčius ir esame pasiruošę išlaikyti finansinį stabilumą, operatyviai reaguoti ir prisitaikyti prie visų besikeičiančių klientų, tiekėjų poreikių.“, – dalijasi mintimis ir įžvalgomis dėl 2020 metų veiklos rezultatų Žymantas Baušys.