Pasaulį užklupusi COVID-19 pandemija paralyžiavo nemažą dalį verslų. Tačiau technologinės įmonės, kuriančios inovatyvius produktus, šią situaciją išnaudoja maksimaliai: Lietuvos startuolių kūrėjai teigia vos spėjantys reaguoti į klientų užsakymus. Augančios apyvartos metų pradžioje leido samdyti daugiau darbuotojų, o atsiradus naujiems rinkos poreikiams greitai buvo pasiūlyti nauji sprendimai ir paslaugos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Dar kovo mėnesį atliktos „Startup Lithuania“ startuolių apklausos duomenimis buvo matyti, kad šiuo neįprastu metu, didžiausią produktų ir paslaugų paklausą bei galimybes plėsti verslą mato edukacinių technologijų, e. komercijos, telemedicinos, prekių pristatymo į namus ar kibernetinio saugumo sektorių įmonės bei žaidimų industrijai priklausantys inovatyvūs verslai.
„Nuolat sekame padėtį šalyje ir žinome, kad dalis startuolių tikrai patiria iššūkių šiame etape. Tačiau džiugi žinia ta, kad didžioji dalis Lietuvos startuolių šią krizę laiko galimybe auginti pardavimus, tikisi, kad susilpnėję konkurentai leis jiems užimti didesnę rinkos dalį ir dar sparčiau augti. Pastebime ir tai, kad inovatyvūs verslai šiuo metu nuolat ieško naujų darbuotojų – o tai pozityvus signalas, rodantis įmonių plėtrą. Ir nors pasaulinės tendencijos rodo, kad 4 iš 10 startuolių tikėtina išnyks per artimiausius 3 mėnesius, jeigu nepritrauks papildomo finansavimo, Lietuvoje vaizdas pozityvesnis. Mūsų šalies startuoliai greitai prisitaiko prie esamos situacijos, o daugiausia išloš tie, kurie greitai pasiūlys karantino metu aktualius sprendimus sprendžiančius visuomenės, valstybės ir verslo problemas“, – situaciją komentuoja Roberta Rudokienė, VšĮ „Versli Lietuva“ startuolių ekosistemos plėtros padalinio „Startup Lithuania“ vadovė.
„Verslios Lietuvos“ analitikų duomenimis, startuolių kuriamų aukštos pridėtinės vertės prekių ir paslaugų eksportas per pirmąjį šių metų ketvirtį siekė 137,4 mln. eurų. Tuo pat metu pernai šis skaičius buvo kur kas mažesnis (86,9 mln. eurų). Be to, per pirmąjį 2020 metų ketvirtį Lietuvos startuolių pardavimai siekė 179,8 mln. eurų, o tai yra 55 proc. daugiau nei ankstesniais metais tuo pačiu laikotarpiu.
„Nors metų pradžios duomenys ir džiugina, turbūt tikrąją COVID-19 įtaką startuoliams pamatysime įvertinę antro ketvirčio rezultatus. Net ir prisitaikiusiems prie situacijos startuoliams sudėtingiau tapo pritraukti investicijas – pandemijos akivaizdoje investuotojai peržiūrėjo savo investavimo strategijas, uždarytos valstybių sienos apriboja užsienio investicijų pritraukimo galimybes. Tikėtina, kad antrą ketvirtį matysime ir pandemijos įtaką darbuotojų skaičiaus mažėjimui, kuomet startuoliai sieks minimizuoti kaštus“, – teigia R. Rudokienė.