„BMW“ pranešė, kad kompanijos pelnas per 2019 metus sumažėjo net 29 % ir dėl tokio kryčio daugiausiai strėlių lekia didelių investicijų pareikalavusiems elektromobiliams bei didelėms teisinėms išlaidoms, susijusioms su karteliniu trijų gigantų – „BMW“, „Daimler“ ir „Volkswagen“ – susitarimu.
„BMW i8“ sportinio automobilio hibrido kompanija daugiau negamins © Gamintojo nuotr.
„BMW“ paskelbė praėjusių metų paskutinio ketvirčio ataskaitą ir atskleidė, kad nuo 2021-ųjų metų jau nebegamins iki 50 % „tradicinių“ jėgos pavarų variantų.
Bendrovė jų tiksliai neįvardijo, bet greičiausiai turima galvoje dyzelinius variklius bei V8 ir V12 benzininius variklius. Tikėtina, kad jie sumažės.
„BMW“ teigia, kad nuo visų per praėjusius metus Europos Sąjungoje parduotų kompanijos automobilių, 8,6 % sudarė varomi vien elektra bei hibridiniai modeliai.
Automobilių gamintojas mano, kad iki 2021 metų pabaigos mūsų keliuose jau važinės daugiau nei 1 milijonas „BMW“ elektromobilių ir hibridų.
Per ateinančius metus „BMW Group“ pasiūlys penkias elektrines, serijinės gamybos transporto priemones: „BMW i3“, „Mini Cooper SE“, „BMW iX3“, „BMW iNEXT“ ir „BMW i4“.
Skelbdama finansinius kompanijos rezultatus, „BMW“ pažymėjo ir tai, kad šiais metais 20 % sumažins išmetamo CO2 kiekį:
„Trečdalį to pavyks pasiekti tobulinant įprastas pavaros sistemas, o du trečdalius – dėl augančio elektrifikuotų transporto priemonių kiekio.“
„BMW“ siekia iki 2022 metų sumažinti bendrovės išlaidas daugiau nei 12 mlrd. eurų ir sutaupytus pinigus nukreipti elektrinių ir autonominių automobilių plėtrai.
Taip pat pripažįstama, kad dėl augančios kompanijoje elektromobilių dalies – „BMW“ patiria didesnes gamybos sąnaudas.
Generalinis direktorius Oliveris Zipse sako, kad „mes jau ankstyvoje stadijoje identifikavome būtinus pokyčius ir atitinkamai tam ruošėmės“.
Tikėtina, kad šiuo pasakymu Oliveris Zipse turėjo galvoje neseniai pasklidusią informaciją, kad kompanija JAV nepardavinės „BMW iX3“ bei mažindama išlaidas – nutraukia „BMW i8“ hibrido gamybą.
Kalbant apie „BMW“ finansinę situaciją, tai praėjusiais metais kompanijos pajamos buvo rekordinės – virš 103 mlrd. eurų. Tiesa, grynasis pelnas siekė apie 5 mlrd. eurų ir per metus „BMW“ akcijų kaina nukrito apie 39 %. Čia verta pažymėti, kad tai daugiausiai įvyko dėl koronaviruso įtakos.
„BMW“ laikosi lankstaus gamybos principo, pagal kurį viena gamybos linija gali gaminti įvairaus tipo automobilius: tiek turinčius vidaus degimo variklį, tiek elektros pavarą, tiek ir hibridą.
Šių metų sausio mėn. „BMW MTTP“ vadovas Klausas Froehlichas tvirtino, kad bendrovė planuoja automobilius, turinčius vidaus degimo variklį, gaminti dar bent 30 metų.
„Darome prielaida, kad iki 2030 metų nuo visų automobilių pardavimų pasaulyje elektrifikuotos transporto priemonės (plug-in hibridai ir gryni elektromobiliai aut. past.) sudarys nuo 20 iki 30 %. Tačiau šių automobilių pasiskirstymas pasaulyje bus labai įvairus“, – teigė Klausas.
Klausui Froehlichui darbuotis laiko liko nedaug, nes jau yra žinoma, kad šių metų liepos mėn. jis išeina į pensiją. „BMW“ paskelbė, kad Klauso vietą užims Frankas Weberis, kuris nuo 2007 iki 2010 metų buvo atsakingas už „Chevrolet Volt“ kūrimą bei plėtrą. Nuo 2011 metų Weberis dirba su „BMW“.
„BMW“ jau kuris laikas patiria daug išlaidų bei tuo pačiu kenčia kompanijos reputacija, kadangi vyksta teisiniai ginčai su Europos Sąjunga.
ES tvirtina, kad „BMW“ su „Daimler“ ir „Volkswagen“ sudarė slaptą ir dešimtmetį trukusį susitarimą. Trys bendrovės sudarė suokalbį plėtojant technologijas, tarp jų ir emisijų kontrolės įrangą. Tai buvo antimonopolinių įstatymų pažeidimas ir turėjo neigiamą poveikį Europos miestų oro sąlygoms.