Didžiausios Baltijos šalyse geležinkelių grupės „Lietuvos geležinkeliai“ infrastruktūros bendrovė „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ žengia dar vieną žingsnį švaresnės aplinkos link – šiemet kontaktiniame elektros tinkle bus naudojama vien vadinamoji žalioji elektros energija, kuri yra perkama iš atsinaujinančių energijos šaltinių.
Organizuodama elektros energijos pirkimus „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ rinkos dalyviams iškėlė būtiną sąlygą, kad elektros energijos tiekėjai pasiūlytų ne mažiau kaip 10 proc. energijos iš atsinaujinančių šaltinių nuo viso traukinių eismui ir „Lietuvos geležinkelių“ grupės veiklai užtikrinti reikalingo elektros energijos kiekio.
„Esame vienas didžiausių elektros vartotojų šalyje, todėl vartodami siekiame ne tik atsakingai tausoti aplinką, bet tuo pačiu skatinti ir remti šalies atsinaujinančių energijos šaltinių plėtrą“, – sako Karolis Sankovski, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius.
Kvietimas dalyvauti elektros tiekimo konkurse buvo išsiųstas 5 didžiausioms elektros tiekėjų bendrovėms. Konkurso nugalėtojas AB „INTER RAO Lietuva“ pasiūlė 93 890 845 kWh žaliosios elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių, o tai sudaro 100 proc. visos naudojamos elektros energijos.
Nors 2020 m. buvo prognozuotos aukštesnės elektros energijos kainos, konkurse pavyko užsitikrinti pigesnę žaliosios energijos kainą lyginant su įprastos elektros energijos kaina, todėl įsigytas žaliosios energijos kiekis „Lietuvos geležinkelių infrastruktūrai“ leis ne tik prisidėti prie atsinaujinančių energijos šaltinių naudojimo skatinimo, bet taip pat sutaupyti šiemet net 470 tūkst. Eur lėšų.
Siekdami būti tarp pažangiausiųjų regione, „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ transporto sektoriuje laikosi socialinės atsakomybės principų ir nuosekliai plečia savo atsakomybės ribas – nuo 2018 m. elektrifikuotame transporte naudojame žaliąją elektros energiją, tokiu būdu nuosekliai prisidėdami prie šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo mažinimo ir gyventojų bei visos visuomenės gerovės didinimo.
Šiuo metu žaliąja elektra varomi traukiniai važiuoja iš Vilniaus į Kauną, Trakus bei iki Lietuvos ir Baltarusijos sienos. Praėjusių metų gruodžio mėn. „Lietuvos geležinkelių“ grupė pasirašė elektrifikavimo sutartį, pagal kurią iki 2023 m. pabaigos bus elektrifikuota pagrindinė Vilnių ir Klaipėdą jungianti geležinkelių transporto arterija. Elektrifikavus šią liniją, geležinkelis taps žymiai ekologiškesnis - geležinkelio tinkle bus kasmet sudeginama maždaug 46 tūkst. t mažiau dyzelino, o į aplinką nebus išmetama apie 150 tūkst. t anglies dvideginio (CO2), didinančio šiltnamio efektą.
„Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ kryptingai siekia, kad aplinka šalia geležinkelio būtų kuo švaresnė. Šiemet bendrovė rado galimybę daugiau nei tris kartus nuo 700 t iki maždaug 2400 t per metus padidinti utilizuojamų senų pabėgių kiekį. Be to, bendrovė šiemet daugiau nei dvigubai nuo 43 iki 20 sumažins senų pabėgių sandėliavimo vietų skaičių šalyje.
Siekdama reikšmingai prisidėti prie mus supančios geresnės aplinkos kūrimo bendrovė taip pat yra pradėjusi įgyvendinti didelės apimties triukšmo mažinimo priemonių programą. Šiuo metu Lentvaryje, Kaišiadoryse, Mažeikiuose, Kretingoje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Giruliuose vyksta darbiniai susitikimai su miestų savivaldybių administracijomis ir su gyventojais, kuriems yra pristatomi triukšmą slopinančių sienučių projektai, turintys netrukus juntamai pagerinti gyvenimo kokybę šalia geležinkelio.