„Bosch“ – vienas didžiausių automobilių detalių gamintojų. „Bosch“ sukurti ir gaminami komponentai – praktiškai visų markių automobiliuose. Tačiau „Bosch“ gamybos apimtys krenta jau kurį laiką ir pernai kompanija atleido 6800 darbuotojų. Kas vyksta ir kaip „Bosch“ ketina prisitaikyti?
Asociatyvi nuotr. Pixabay.com
O vyksta labai paprastas procesas – krenta automobilių paklausa. Daug jaunų miestuose gyvenančių žmonių neperka automobilių. O kam? Mieste viskas ir taip lengvai pasiekiama, o ir jų tėvai gyvena čia pat, atginti praeito amžiaus urbanizacijos bangos. Automobilis – tai papildomos išlaidos, kurios nesibaigia per visą automobilio gyvavimo laiką. Prisideda ir tai, kad automobiliai nuolat brangsta, visuomenė tampa sąmoningesnė aplinkos atžvilgiu, o ir naudotų automobilių rinka visada yra geras pasirinkimas.
Taigi, automobilių gamybos apimtys krenta jau trečius metus iš eilės. Ir „Bosch“ mano, kad tai tęsis mažiausiai iki 2025-ųjų. „Bosch“ vadovas Volkmaras Denneris taip pakomentavo situaciją – „Visai gali būti, kad automobilių gamybos viršūnė – jau praeityje.“
Taigi, pernai „Bosch“ atleido 6800 darbuotojų ir šiemet atleis dar daugiau. Turint omenyje, kad kompanijoje dirba 402800 žmonių, tai nėra tragiškai dideli skaičiai, tačiau tendencija aiški. Todėl „Bosch“ renkasi naujas veiklos kryptis ir investuoja 3 milijardus eurų į perspektyviausias sritis. 600 milijonų atiteks autonominėms automobilių sistemoms, 500 milijonų – elektromobilių komponentamts ir vandenilio kuro elementų technologijoms. Likusi investicijų dalis atiteks integruotoms sistemoms, išmaniesiems automobilių sprendimams ir kitoms technologijoms, kurių paklausa išlieka stabili ar auga.
Tai, kad „Bosch“ skiria nemažai dėmesio vandenilio kuro elementams, gali nustebinti, tačiau kompanija mato daug potencialo šioje srityje. „Bosch“ kartu su „Powercell“ jau 2022 metais pristatys vandenilio kuro elementus, skirtus komerciniam transportui. Nauji reikalavimai automobilių ir sunkvežimių išmetamiems teršalams verčia gamintojus susikoncentruoti į elektromobilius. Vandenilio kuro elementai galėtų tapti alternatyva ilgesnėms kelionėms ar sunkesniam darbui skirtam transportui. Tačiau Denneris mano, kad ribojimai pagal CO2 emisijas nėra visai protingi. Daugybė automobilių su vidaus degimo varikliais jau yra pagaminti ir jie niekur nedings. Reikėtų sukurti technologiškai neutralius reikalavimus, kurie nediskriminuotų vidaus degimo variklių. Tokie reikalavimai sukurtų erdvės CO2-neutralioms technologijoms. Pavyzdžiui, biodegalams. Iš automobilių išmetamųjų vamzdžių rūktų tas pats CO2, tačiau degalai būtų pagaminti iš augalų, kurie tą CO2 būtų sugėrę anksčiau.