„Daimler“, kuriam priklauso „Mercedes-Benz“ bei tuo pačiu gamina sunkvežimius, mikroautobusus ir autobusus, iš pradžių skelbė, kad iki 2022 metų atleis tūkstantį darbuotojų, bet vėliau paaiškėjo, kad skaičiai bus kur kas didesni.
Aukščiausios klasės ir prabangių automobilių gamintojas „Mercedes-Benz“ jau kiek anksčiau skelbė apie planus atleisti 1100 darbuotojų ir taip sutaupyti milijardą eurų. O dabar Vokietijos automobilių gigantas „Daimler“ paskelbė, kad ketina atleisti bent 10 000 darbuotojų.
„Mercedes-Benz EQC“ © Gamintojo nuotr.
„Bendras [atleistų darbuotojų] skaičius visame pasaulyje bus penkių skaitmenų“, – žurnalistams sakė „Daimler“ personalo vadovas Wilfriedas Porthas. Bendrovė taip pat ketina atleisti 1 iš 10 vadovų visame pasaulyje. „Daimler“ žingsnis yra naujausias didžiulės suirutės, su kuria susiduria Vokietijos automobilių pramonė, požymis, teigia „The Guardian“.
Automobilių gamintojas ketina pereiti nuo automobilių su vidaus degimo varikliais prie elektromobilių gamybos, bet tuo pačiu dar reikia susidoroti ir po išmetamųjų teršalų skandalo kritusių pardavimų pasekmėmis. Pelningi dyzelinių automobilių pardavimai krito, o spartus augimas Kinijoje sustojo.
Elektriniai automobiliai tampa taip pat labai svarbūs ir tuo aspektu, kad jie padės įvykdyti nuo sausio mėn. įsigaliosiančių ES reglamentų nuostatas. Jose žadama automobilių gamintojams skirti iki milijardų eurų sieksiančias baudas, jei gaminami automobiliai viršys 95 g CO2/km rodiklius. Ir akivaizdu, jog visi šie faktoriai Vokietijos automobilių gamintojus verčia imtis tų pačių priemonių.
Štai ir „Volkswagen“ priklausanti „Audi“ pranešė, kad iki 2025 metų iš Vokietijoje esančiose gamyklų atleis 9 500 darbuotojų ir taip sutaupys 6 mlrd. eurų.
O pati „Volkswagen“ dar kovo mėn. teigė, kad planuoja atleisti 7 000 darbuotojų ir taip sutaupyti 5,9 mlrd. eurų. Tiesa, abi kompanijos teigia, kad sutaupyti pinigai leis pasamdyti daugiau „skaitmeninių technologijų“ specialistų.
„BMW“ taip pat neatsilieka ir planuoja iki 2022 m. Vokietijoje atleisti 6000 darbuotojų.
„Daimler“, kuri praėjusiais metais uždirbo 7,6 mlrd. eurų, teigė susitarusi vadovautis „natūraliu svyravimu“ ir taip proporcingai sumažinti darbo vietų skaičių visoje kompanijoje. Taip pat administracijos darbuotojams pasiūlė „ne pilną darbo dieną ir dalinį išėjimą į pensiją“ bei kitų išeitinių programų, kad būtų sumažintas darbuotojų skaičius.
Automobilių surinkimo darbuotojai, kuriems iki 2029 m. yra taikomos darbo garantijos, yra neįtraukti į šiuos atleidimų planus.
„Daimler“ pranešime spaudai teigia, kad „automobilių pramonė yra viduryje didžiausios transformacijos per visą istoriją. Norint ir toliau vystytis, siekiant neutralaus CO2, reikalingos didelės investicijos.“
„Daimler“ koncerne visame pasaulyje dirba apie 300 000 darbuotojų ir pastaraisiais metais jis stipriai padidino išlaidas moksliniams tyrimams ir plėtrai. Visgi, jie dar nepradėjo gaminti įprasto elektromobilio.
Tikimasi, kad elektrinis visureigis „Mercedes-Benz EQC“ bus pradėtas pardavinėti nuo kitų, 2020-ųjų metų.