„Tesla Cybertruck“ dizainas nepaliko abejingų – markės mėgėjai tvirtina, kad jį mėgsta, o visi kiti žmonės pripažįsta, kad jis baisus. Nesvarbu, kuri pusė turi daugiau ir įvairesnių argumentų – faktas tas, kad „Cybertruck“ tiesiog lekia nuo lentynų. Bet kaip tai pavyko be jokios reklamos? O gal ta reklama visgi buvo, tik jūs ją praleidote pro akis?
„Tesla Cybertruck“ dizainas pikapą pavertė tik geriau žinomu
© Gamintojo nuotrauka
Apie „Cybertruck“ dizainą nekalbėsime. Akivaizdu, kad jis žmones padalino į dvi stovyklas. Vieni kartoja tuos pačius argumentus, kad svarbiausia, jog šis pikapas nėra panašus į jokį kitą automobilį ir tarsi išsilaisvina nuo automobilių dizaino madų. Kiti teisingai tvirtina, kad futuristinis unikalumas gali būti pasiekiamas ir gražiau. Plokščios, neišraiškingos linijos nebūtinai yra blogai. Kampuota netradicinė išvaizda irgi gali suveikti. Bet plokščios linijos ir kampuota netradicinė išvaizda kartu atrodo štai taip.
Bet kuriuo atveju, Elonas Muskas ką tik džiaugėsi, jog „Tesla“ jau pardavė 146 tūkstančius šių pikapų (papildymas – pardavimai pirmaidenį perkopė 200 tūkstančių). Elonas Muskas pasidžiaugė, kad tai pavyko padaryti be jokios apmokėtos reklamos. Šaunu, tiesa? Tik kad ta reklama buvo, net jei „Tesla“ už ją tiesiogiai nemokėjo.
Kas atsimintų „Fiat Multipla“, jei visi vienas per kitą nešauktų, jog tai – baisiausias automobilis pasaulyje? Tai – kompaktinis vienatūris, be jokių ambicijų į inovacijas, dizainą ar sportiškumą. Tokių automobilių niekas neatsimena, o štai „Multipla“ yra žinoma ne ten, kur niekada nebuvo parduodama.
Kas atsimena naujo produkto pristatymą, kuriame viskas pavyko idealiai? O štai menkiausias nesklandumas po pasaulį pasklinda memais ir juokeliais. Jei „Tesla Cybertruck“ stiklai nebūtų skilę, būtume kalbėję apie jų saugumą, medžiagas ir kitus nuobodžius dalykus, o dabar – „Netikėtas nesklandumas privertė Eloną Muską raudonuoti“.
Tai, žinoma, nereiškia, kad „Tesla“ planavo tokį nesėkmingą laminuotų „Cybertruck“ stiklų bandymą. Visai gali būti, kad tai buvo maloni staigmena, pažėrusi tūkstančius straipsnių po visą pasaulį. „Tesla“ kulto nariai gavo viršenybės jausmą, kaip išskirtinio skonio žmonės (kurie žinojo, kad pikapas jiems patiks dar prieš jį pamatydami), o tie, kuriems „Tesla“ nekelia religinių jausmų gavo galimybę kurti memus. Laimėjo visi, bet labiausiai – „Tesla“, pakinkiusi savo gerbėjus ir pašaipius priešininkus bendram tikslui.
Kuo daugiau raktažodžių „Cybertruck“ ir „Tesla“ ir „Elon Musk“, tuo kompanija ir naujausias jos produktas yra geriau žinomi. Besijuokdami iš juokelių apie dužusius stiklus daugiau žmonių sužinojo ir pikapo kainą, greitį ir tai, kad užsakymui reikia tik 100 dolerių. Staiga jis pasidarė ne toks juokingas. Jūs kurkite memus ir straipsnius, o Muskas džiaugsis pardavimais be jokios reklamos.
Juolab, kad ne viena „Youtube“ žvaigždė, dalyvusi pristatyme, greitai pripažino, kad užsakė pikapą. Kodėl? Nes tai – puiki tema! Ir jūs tai žinote, jei skaitote šį straipsnį. „Tesla Cybertruck“ gali būti blogas, gali vėluoti, gali būti nuostabus, gali taip niekada ir nebūti pagamintas – nesvarbu, ar ta investicija ir sustos ties tais 100 dolerių ar pasieks 70 tūkstančių dolerių, kiekvienas vaizdo įrašas su juo ar apie jį neš tūkstančių dolerių pelną. Net nesvarbu, ar tau patinka šis pikapas, jei turi didesnį „Youtube“ kanalą, tu jį pirksi. Jei ne akims, tai piniginei.
Beje, kalbant apie „Youtube“ ir stiklus. Labai garsus technologijų apžvalgininkas Marques Brownlee atskleidė vieną įdomią detalę – pikapas žmones vežiojo jau su pakeistais stiklais. Tas vienintelis veikiantis prototipas, kuris iš karto po renginio vežiojo susirinkusius (dauguma kurių viską filmavo tai „Tesla“ neapmokamai reklamai ir kietumo taškams sau), buvo suremontuotas kone iškart. Jokių sąmokslo teorijų nereikia, tačiau kodėl „Tesla“ į pristatymą pasiėmė net du dar negaminamo pikapo stiklus, jei neplanavo, jog jie bus sudaužyti?
Ir taip, „Tesla“ pardavė šimtus tūkstančių „Cybertruck“ pikapų be jokios apmokėtos reklamos. Tai – asmenybės kulto, realių vertingų inovacijų ir nepavargstančių interneto memų bei kokybiško turinio kūrėjų rezultatas. Negalima paneigti ir to, kad „Cybertruck“ yra palyginti pigus – tai yra bene pigiausias būdas ryškiai išsiskirti iš eismo srauto, pasijusti lygiam „Youtube“ žvaigždėms ir viršesniam už visus kitus. Juk jūs ne tik turite elektrinį pikapą (vadinasi, esate aktyvus, mylintis gamtą ir tikrai 99 % atvejų nevažinėsite tuščias), bet ir priklausote tam išskirtiniam žmonių ratui, kurie vieninteliai suprato „Cybertruck“ dizainą. Jei reikėtų stebėtis, tai tik tuo, kad „Cybertruck“ pardavimai nėra dar didesni.