Vokietija didina paskatas įsigyti elektrines transporto priemones ir siekia, kad pigesni elektromobiliai taptų dar pigesniais.
Kai kurios šalys taiko įvairias priemones, skatinančias įsigyti elektra varomas transporto priemones. Taip norima pagreitinti perėjimą prie ekologiškesnių transporto priemonių ir tuo pačiu sumažinti įprastais degalais varomų transporto priemonių neigiamą poveikį aplinkai.
„ID.3“ elektromobilis © „Volkswagen“
Tačiau Vokietijos elektromobilių skatinimo programa skiriasi nuo kitų ir tuo yra nepatenkinta „Tesla“ kompanija.
Kai pirmą kartą Vokietija pristatė naują elektromobilių skatinimo planą, kuriame buvo numatyta 4000 eurų subsidija, perkant naują elektromobilį, „Tesla“ pareiškė, kad jie sąmoningai buvo neįtraukti į šią programą, kadangi jų elektromobilių kaina viršija viršutinę maksimalią ribą – 60 000 eurų. Ir taip nutiko dėl to, kad Vokietijos vyriausybė vedė derybas su šalies automobilių pramone.
Visgi, jau susitarta dėl naujos tvarkos ir sąlygų, kurios pradės galioti 2020-ųjų metų pabaigoje ir tęsis iki 2025 metų pabaigos.
Kaip skelbia „DW“, pagal naujas taisykles elektromobiliams, kainuojantiems daugiau nei 60 000 eurų, vis dar nebus taikoma lengvatų, tačiau padidinami lengvatų dydžiai elektromobiliams, kainuojantiems mažiau nei 40 000 eurų:
„Remiantis šiuo susitarimu, subsidijos elektromobilių, pigesnių nei 40 000 eurai, pirkėjams padidės nuo 4000 iki 6000 eurų. Tokiame pačiame kainų diapazone esantiems plug-in hibridams subsidija padidėja nuo 3000 iki 4500 eurų.“
Tuo tarpu tokiems automobiliams, kainuojantiems 40 000 – 60 000 eurų, subsidijos dydis padidėjo iki 5000 eurų.
Akivaizdu, jog toks Vokietijos skatinimo planas atrodo labai logiškas ir orientuotas į pirkėją. Didesnę paskatą gaus tie, kurie pirks pigesnį elektromobilį ir turint galvoje, kad rinkoje vis daugėja santykinai pigių elektromobilių, įskaitant ir tą patį „VW ID.3“, kurio kaina Vokietijoje turėtų prasidėti nuo 24 000 eurų, pritaikius 6000 eurų subsidiją toks elektromobilis atrodys ypatingai patraukliu pasiūlymu.
„DW“ taip praneša, kad Vokietijos vyriausybė yra pasirengusi investuoti 3,5 mlrd. eurų į elektromobilių įkrovimo stotelių plėtrą ir siekiama iki 2022-ųjų metų turėti 50 000 viešai prieinamų įkrovimo stotelių tinklą. Šiandien Vokietija jau turi 21 000 tokią stotelę.
Skaičius atrodo įspūdingas, bet tai yra niekis, palyginus su galutiniu kanclerės Angelos Merkel tikslu – milijonas įkrovimo stotelių visoje šalyje 2030-aisiais.
„VW“ taip pat paskelbė, kad jau pradėjo masinę „ID.3“ elektromobilio gamybą ir nuo 2021-ųjų planuojama Cvikau gamykloje gaminti vien tik elektromobilius – po 300 000 vienetų kasmet.
P.S. Tokiu planu jau turėtų būti patenkinta ir „Tesla“ kompanija, kadangi jų elektromobiliai per šiuos metus taip pat atpigo ir jau oficialiai teigiama, kad šiuo metu galima gauti 4000 eurų subsidiją. Na, o nuo 2020-ųjų pabaigos ji padidės ir iki 5000 eurų.