Lietuvos telekomunikacijų rinkos lyderės „Telia“ pajamos trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu ketvirčiu prieš metus, padidėjo 3,9 procento ir siekė 100,2 mln. eurų. Tai didžiausios ketvirčio pajamos nuo verslų apjungimo 2017 metų pradžioje. Bendrovės EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, sumažėjo 1,5 proc. – iki 33,4 mln. eurų. Šių metų liepos–rugsėjo pelnas buvo 17,9 procento mažesnis nei prieš metus ir sudarė 13,2 mln. eurų.
Per devynis šių metų mėnesius „Telia Lietuva“ pardavimai išaugo 0,6 proc. – iki 281,3 mln. eurų, tačiau, neįskaičiavus pajamų iš balso tranzito srautų, bendrosios įmonės pajamos augo 3,5 procento. Trijų ketvirčių EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, per metus padidėjo 0,8 proc. ir pasiekė 96,4 mln. eurų, o pelnas per metus mažėjo 8,3 proc. ir sudarė 37,8 mln. eurų. Tačiau tuo pačiu metu grynieji pinigų srautai į viršų šoktelėjo 35,2 proc. – iki 43,7 mln. eurų.
„Nauji klientai, aukštesnio lygio televizijos turinys, augantis mobiliųjų duomenų vartojimas ir stipri įrangos paklausa didino bendrovės pajamas. Sutelkę dėmesį į klientams kuriamą vertę, didžiųjų duomenų analitiką ir verslo efektyvumą, perėjome į kitą kokybinį lygį, kuris kasdienius darbuotojų veiksmus verčia tiesioginiais verslo rezultatais. Kita vertus, netrūksta ir iššūkių kuriuos atneša senųjų sistemų paveldas, įtempta konkurencinė aplinka ir bendras rinkos augimo lėtėjimas“, – sako „Telia Lietuvos“ vadovas Danas Strömbergas.
Per metus „Telia“ pajamos iš TV paslaugų padidėjo 15,7 proc., įrangos pardavimai išaugo 10,6 proc., IT pardavimai – 10,5 proc., o mobiliojo ryšio paslaugų pardavimai – 5,7 procento.
Papildomų verčių klientams suteikiantis „Telia One“ pasiūlymas ir išmaniosios televizijos augimas darė didelę teigiamą įtaką bendrovės rezultatams. Per metus „Telia One“ vartotojų skaičius išaugo daugiau nei dvigubai ir šių metų rugsėjį pasiekė 54 tūkstančius klientų.
Išskirtinis HBO ir „TVPlay Premium“ turinys kartu su „Telia One“ pasiūlymu šviesolaidinio interneto klientų skaičių trečiąjį ketvirtį per metus padidino 6,2 proc. – iki 290 tūkstančių, o išmaniosios „Telia TV“ vartotojų skaičius padidėjo 5,7 proc. – iki 240 tūkstančių.
Bendradarbiaujant su naujienų portalu „Delfi“, nuo rugsėjo tik „Telia TV“ platformoje buvo paleistas ir naujas vietinio turinio televizijos kanalas „Delfi TV“. Per metus naudojimosi videonuomos paslauga padidėjo trečdaliu, o HBO vartotojų skaičius išaugo daugiau nei 7 kartus.
Per devynis šių metų mėnesius mobiliųjų duomenų vartojimas, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo beveik dvigubai (88,5 proc.), o užsienyje išnaudotų mobiliųjų duomenų kiekis – 1,4 karto. Šiemet vienas „Telia“ klientas per mėnesį vidutiniškai parsisiuntė 12,7 GB mobiliųjų duomenų.
Nuolatinės investicijos į fiksuotojo ir mobiliojo ryšio tinklus duoda vaisių: remiantis naujausiais Ryšių reguliavimo tarnybos (RRT) matavimais, vidutinė „Telia“ 4G tinklo sparta yra didžiausia Lietuvoje ir siekia 74 Mb/s. Bendros investicijos į tinklo modernizavimą per devynis šių metų mėnesius sudarė 29,2 mln. eurų. Investicijoms į IT sistemas pagal verslo pertvarkos programą skirti 8,1 mln. eurų.
Kasmet „Telia Lietuva“ Lietuvoje investuoja daugiau nei 50 mln. eurų ir yra viena didžiausių investuotojų šalyje. RRT 2019 m. antrojo ketvirčio duomenimis, „Telia Lietuva“ pagal pajamas užėmė 38,5 proc. šalies telekomunikacijų rinkos ir yra didžiausia informacinių bei ryšių technologijų (IRT) rinkos bendrovė.