Elono Musko pavyzdys skatina ir kitas kompanijas veržtis į elektromobilių rinką. Apie tai svajoja „Apple“, dar kai kurie milijardieriai ir elektronikos gamintojai. Tačiau tai nėra taip lengva, kaip jie mano – vienas elektromobilių gamintojas pranyko dar net neatsiradęs.
„Dyson“ kompanija labiausiai garsėja buitine techniką – dulkių siurbliais, čiaupais, ventiliatoriais, plaukų džiovintuvais, rankų džiovintuvais ir kitais prietaisais. Jamesas Dysonas, „Dyson“ įkūrėjas ir vadovas, yra laikomas tikru inovatoriumi buitinės elektronikos dizaino sektoriuje. Gebėjimas mąstyti už iš anksto nubrėžtų ribų Dysoną pavertė milijardieriumi – jo turtas vertinamas daugiau nei 13 milijardų dolerių. Jis taip pat nori gaminti elektromobilius, bet tai nepavyks.
600 žmonių kūrė „Dyson“ elektromobilį. Planai buvo išties įspūdingi – juose buvo net trys modeliai, anglies pluošto kėbulai ir „Dyson“ kompanijos sukurtos kietos būsenos baterijos (solid state batteries arba SSB). SSB technologija buvo matoma kaip kitas evoliucijos žingsnis po ličio jonų baterijų, kurias dabar naudoja elektromobiliai. Dysonas neabejojo, kad tai taps pagrindiniu „Dyson“ elektromobilių privalumu – SSB technologija jiems leis nuvažiuoti toliau ir pavers juos saugesniais (bent jau taip buvo manoma).
Ir pirmasis elektromobilis buvo sukurtas. Na, bent jau popieriuje, nors kalbama, kad gamykloje Halavingtone važinėjo ir vienas prototipas. „Dyson“ anksčiau planavo, kad automobilis pasirodys 2020-aisiais, vėliau debiutas nukeltas į 2021 metus. Buvo planuojama, kad „Dyson“ elektromobiliai bus surenkami Singapūre. 2,5 milijardų dolerių investicija (į pirmą automobilį ir baterijas), žinoma, buvo nemenka, tačiau dabar „Dyson“ traukiasi.
Net nuėjus tokį ilgą kelią ir kuriant kažką tokio revoliucinio, sėkmė nėra garantuota. „Dyson“ nepriartėjo prie masinės elektromobilių gamybos ir išeikvojo projektui skirtas lėšas. Naujo elektromobilio kūrėjai gavo elektroninius laiškus, kuriuos patikinta, kad juos bus bandoma įdarbinti kituose korporacijos sektoriuose, tačiau tikėtina, kad jie ieškos darbų automobilių pramonėje.
„Dyson“ bandė projektą parduoti, tačiau niekas juo nesusidomėjo, todėl jis tiesiog uždaromas. Kompanijos atstovai teigia, kad įvertino ir kitus faktorius, tokius kaip didžiųjų automobilių gamintojų atėjimas į elektromobilių sektorių ir „Tesla“, „Nio“ ir „Faraday Future“ vargai. „Dyson“ elektromobilis neturėjo šansų būti pelningu, todėl dabar jo nebus apskritai.