Technologijų progresas sukels didžiausią darbuotojų vietų mažinimą per visą bankų istoriją, rašoma „Wells Fargo&Co“ ataskaitoje. Vien JAV per artimiausią dešimtmetį bus atleista apie 200 tūkst. žmonių.
„Wells Fargo Securities“ vyr. analitikas Mike Mayo, duodamas interviu „Yahoo Finance“, papasakojo apie savo atliekamą banko srities tyrimą. Rezultatai rodo, kad išmanūs algoritmai gerokai sumažins JAV bankų darbuotojų skaičių. Per artimiausius 10 metų bus panaikinta ne mažiau nei 200 000 darbo vietų. Tuo tarpu finansų sektorius, didindamas našumą ir mažinti kaštus, investuoja į IT, rašo „Bloomberg“. Tai yra, etatų mažinimai taps nuolatine šios srities tendencija.
JAV finansų kompanijos į technologijas kasmet investuoja po $ 150 mlrd. — daugiau, nei bet kuri kita sritis. Taip siekiama sumažinti išlaidas, o pusę srities kaštų sudaro būtent darbuotojų atlyginimai, rašo Mayo.
Jo vertinimu, iš biurų, padalinių, skambučių centrų bus atleista 20 – 33 % darbuotojų. Kiek saugiau gali jaustis dirbantys techninio aptarnavimo, pardavimo, konsultavimo padaliniuose.
„Svarbūs pokyčiai laukia vietinių bankų skyrių, tiek vidinių, tiek ir išorinių tarnybų, – interviu tvirtino Michael Tan iš „Deloitte“. – Mes jau pastebime tokius požymius su čatbotais, ir kai kurie [klientai] nė neįtaria, kad kalba su dirbtiniu intelektu, nes tiesiog atsako į jo pateikiamus klausimus“.
Dėl automatizacijos sumažės rutininio darbo, kurį anksčiau atlikdavo žmonės. Pavyzdžiui, paskolos gavimo sutartis galės sudaryti robotai. Jie mažiau klysta, dirba sparčiau, ir klientai bus labiau patenkinti, mano Mayo.
Banko srityje vykstančią automatizacijos ir etatų mažinimo tendenciją pastebi ne tik „Wells Fargo“. Gegužę „McKinsey“ analitikai pareiškė prognozuojantys kone trečdaliu sumažėsiant klientus aptarnaujantį personalą. Pranešimas sukėlė stiprų rezonansą, nes tradiciškai ši sritis laikoma vertingiausiu finansų kompanijų „gyvuoju aktyvu“.
Britanijos konsultavimo kompanijos „Coalition Development“ duomenimis, 2018 metais investiciniuose bankuose ir pardavimo padaliniuose vadybininkų sumažėjo 20 %.
Beje, yra situacijų, kai klientai reikalauja, kad juos aptarnautų žmogus, net jei teks užtrukti ilgiau. Tai ypač svarbu neturtingai gyvenantiems. Kai svarbus kiekvienas doleris, algoritmais nepasitikima.