Ši istorija prasidėjo prieš šešerius metus, 2013 m., kuomet leidinio „AnandTech“ žurnalistai įtarė, kad su „Samsung Galaxy S4“ kažkas ne taip. Tuomet populiaraus portalo specialistai išsiaiškino, kad naujasis flagmanas turi specialius algoritmus, kurie spartos testavimo programėlėse pagreitina procesoriaus ir vaizdo greitintuvo darbą.
Metodika nėra nauja: pradėjus testą procesorius „Snapdragon 600“ ir „PowerVR SGX 544 MP3“ grafikos greitintuvas pradeda veikti visa galia, padidinant dažnį iki 533 MHz. Todėl išmaniųjų telefonų bandymai parodė puikius rezultatus.
Tačiau pasibaigus testams aparatinės įrangos platformos dažnis nukrinta iki įprastos 480 MHz vertės tam, kad mobilusis telefonas neeikvotų pernelyg daug energijos ir neperkaistų.
„AnandTech“ tyrimai paskatino kai kuriuos vartotojus kreiptis į teismą su prašymu apginti jų teises. Ieškovai apkaltino bendrovę neinformavus jų apie tokį išmaniųjų telefonų elgesį ir teigė, kad „Samsung“ manipuliavo ir klaidino vartotojus dėl „Galaxy S4“ tikrojo našumo.
Praėjus šešeriems metams nuo ieškinio pradžios ginčas pagaliau buvo išspręstas. „Samsung“ sutiko sumokėti 10 JAV dolerių kompensaciją visiems „Galaxy S4“ pirkėjams.
Pranešama, kad bendra visų išmokų suma turėtų siekti 13,4 milijono dolerių. Netrukus „Samsung“ buvusiems „Galaxy S4“ savininkams turėtų atsiųsti pranešimą, kuriame bus nurodyta, kad jie turi teisę gauti 10 USD kaip žalos atlyginimą.