Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją.
„Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ ikona. Jis visiškai kitoks nei ankstesni mūsų automobiliai, tačiau tai yra tipiškas „Porsche“ ir turi pagrindinius šios markės DNR bruožus – jis novatoriškas, sportiškas ir sukeliantis daug emocijų. Ne be reikalo ir „Taycan“ gamybos linija įkurta „Porsche“ širdyje – prie Štutgarto esančioje Cufenhauzeno gamykloje. Tai itin ekologiška automobilio gamybos linija, į aplinką neišskirianti papildomo anglies dvideginio“, – sako sportinių „Porsche“ automobilių centro Vilniuje direktorė Rasa Klimavičiūtė.
Tūkstančiai naujų darbuotojų
„Porsche Taycan“ gamybos linija sukūrė papildomas 1 500 darbo vietų Cufenhauzene. Į jas iš viso pretendavo net 160 000 žmonių, tad atrinkta buvo vos 0,7 proc.
Elektromobilio gamybai skiriamas didžiulis dėmesys, tad kiekvienas ligšiolinis „Porsche“ darbuotojas dalyvavo specialioje mokymų programoje, skirtoje supažindinti žmones su elektromobilių privalumais ir unikaliomis jų savybėmis.
Gamintojas yra vienas didžiausių darbdavių Štutgarte – 2018 m. pabaigoje „Porsche“ dirbo 32 000 žmonių. Lyginant su 2011 m., darbuotojų skaičius išaugo du kartus.
„Porsche“ didelį dėmesį kreipia į lygiateisiškumą. Šiuo metu jaunesni nei 40 metų specialistai sudaro daugiau nei 50 proc. darbo jėgos, o moterų skaičius nuolat auga. 2012 m. jos sudarė 12 proc. visų darbuotojų, o 2019 m. pradžioje – 16 proc. Moterų skaičius vadovaujamose pozicijose per tą laiką padvigubėjo.
Milijardinės investicijos – nedidelio miestelio statybai
„Porsche“ yra numačiusi iki 2022 m. į elektromobilių tyrimus ir gamybą investuoti daugiau nei šešis milijardus eurų. Vien investicijos į naująją gamybos liniją Cufenhauzene sudaro daugiau nei 700 milijonų eurų, o įskaičiuojant kėbulų gamyklą, kurioje kuriami ir kiti „Porsche“ modeliai – daugiau nei milijardas.
Pastarojoje gamykloje nuo konvejerio kasdien nurieda 250 „Porsche 911“ ir 718 serijų modelių.
Siekiant pritaikyti Cufenhauzeną naujojo „Taycan“ gamybai, daugybė miestelyje esančių pastatų buvo modifikuojami, o nemažai jų statomi visiškai nuo nulio. Statant įvairius pastatus, nuo dažymo kameros iki elektrinių komponentų surinkimo cechų, sunaudota dešimtys tūkstančių tonų plieno – skaičiuojama, jog jo užtektų pagaminti 100 000 „911 Carrera“ kėbulų. Vien statybos procese dalyvavo beveik 300 projektuotojų ir apie 3 000 statybininkų bei kitų sričių ekspertų.
Cufenhauzenas yra urbanizuota vietovė, tad nemažai pastatų yra suprojektuoti vertikalioje plotmėje – pavyzdžiui, „Taycan“ surinkimo liniją ir dažymo kamerą jungia aukščiau keturių eismo juostų kelio įrengtas tunelis. Pats elektromobilis pradedamas rinkti ketvirtame aukšte ir kelių kilometrų ilgio konvejeriu keliauja iki pirmojo.
„Taycan“ gamyba taip pat yra visiškai ekologiška – jos metu į aplinką neišskiriamas papildomas anglies dvideginis. Gamykla sugeria tiek pat anglies dvideginio, kiek jo išskiria – taip pasiekiamas maksimalus tvarumas ne tik elektromobilio naudojimo metu, bet ir jo gamyboje.