Visas Lietuvos teritorijoje geležinkeliais vykstantis eismas bus organizuojamas ir prižiūrimas iš Vilniaus. Čia esantis traukinių eismo valdymo centras, prie jo prijungus Šiauliuose veikusį eismo valdymo centrą, tapo pagrindinis ir vienintelis toks centras Lietuvoje. Tikimasi, kad pertvarkymai leis efektyviau ir sklandžiau organizuoti traukinių eismą šalyje.
Perkėlimo darbai bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ kainavo 5,24 mln. litų. Projektą įgyvendino elektroninių inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima“.
„Nuo šiol visa informacija apie geležinkelio eismą „suplauks“ į vieną būstinę. Tai leis efektyviai planuoti traukinių eismą, operatyviai reaguoti į situacijas ir priimti būtinus sprendimus, kas yra ypač svarbu ekstremalių atvejų metu“, - sako „Fima“ Projektų vykdymo skyriaus direktorius Artūras Šuliauskas.
Vilniuje įsikūrusiame Eismo valdymo centre sudaromi ir koreguojami visos Lietuvos traukinių eismo grafikai, derinamos eismo pertraukos geležinkelių infrastruktūros priežiūrai ir remonto darbams, atliekami kiti eismo organizavimo ir stebėjimo darbai. Prognozuojama, kad naujų eismo valdymo centralizacijos įrenginių įdiegimas padidins geležinkelių eismo saugumą, kadangi sistema leidžia analizuoti ir kontroliuoti tvarkdarių veiksmus, yra suteikiama reikalinga papildoma informacija.
„Turint vieną Eismo valdymo centrą Vilniuje ateityje bus galima dar efektyviau valdyti traukinių eismą“, - konstatuoja „Lietuvos geležinkelių“ Infrastruktūros Direkcijos automatikos, ryšių ir elektros tiekimo tarnybos viršininkas Romanas Račas - „Tam reikėtų modernizuoti atskirų stočių elektrines centralizacijos sistemas ir jas įjungti į vieningą sistemą“.
Tokie pakeitimai leistų visus geležinkelių eismo valdymo signalizacijos įrenginius valdyti nuotoliniu būdu ir, esant nenumatytai situacijai, perduoti signalizacijos įrenginių valdymą pačioms stotims, taip užtikrinant eismo valdymo sistemos dubliavimą. Tokiu būdu būtų geriau kontroliuojama situacija geležinkelio ruožuose bei sutaupoma lėšų.
Pasak „Fimos“ specialisto, vienas sunkiausių uždavinių ir iššūkių įgyvendinant šį projektą buvo tai, kad eismo valdymo centro perkėlimo darbai turėjo būti atlikti nesutrikdant traukinių eismo. Per metus laiko trukusį projekto įgyvendinimo laikotarpį traukinių eismo sutrikimų dėl vykdomų darbų neužfiksuota.