Pasak paskelbtų preliminarių ataskaitinių duomenimis, po dviejų paskutiniųjų ketvirčių mažėjančios kompiuterių rinkos, 2019 m. antrojo ketvirčio pardavimai padidėjo 1,5 %. Ataskaitoje taip pat matyti, kad antrąjį šių metų ketvirtį buvo parduota 63 mln. kompiuterių, palyginus per tą patį laikotarpį pernai buvo parduota 62 milijonai vienetų.
Vyriausiasis „Gartner“ analitikas Mikako Kitagawa teigė, kad antrojo ketvirčio augimą rinkoje lėmė visuotinis poreikis atsinaujinti „Windows 10“. „Ypač augo stalinio kompiuterio poreikis, o tai kompensavo nešiojamų kompiuterių pardavimų sumažėjimą“, – sakė Kitagawa. „Intel“ lustų trūkumas sudarė nedidelį deficitą ir taip išaugino susidomėjimą bei pardavimų skaičių.
Toje pačioje ataskaitoje atskleidžiami ir trijų pirmaujančių pasaulio rinkoje kompiuterių gamintojų „Lenovo“, „Hewlett-Packard“ ir „Dell“ duomenys. Antrajame 2018 m. ketvirtyje vien jie užėmė 60,7 proc visos rinkos. Kalbant apie pasaulinę kompiuterių rinkos dalį 2019 m. „Lenovo“ užėmė pirmąją vietą – 25 %, „HP“ užėmė antrą vietą – 22,2 %, „Dell“ užėmė trečią vietą – 16,9 %, o „Apple“ su 5,9 % rinkos dalies užėmė ketvirtą vietą, po jos seka „Acer“ bei „Asus“.
„Gartner“ taip pat sakė, kad artimiausioje ateityje vykstantys prekybos ginčai ir tarifų grėsmės sukels tam tikrą neapibrėžtumą kompiuterių paklausai. „Nors antrajam 2019 m. ketvirčiui JAV ir Kinijos prekybos karas neturėjo įtakos kompiuterių rinkoje, kitas taikomų tarifų etapas galėtų turėti labai didelį poveikį. Dauguma nešiojamųjų kompiuterių ir planšetinių kompiuterių šiuo metu gaminami Kinijoje, tad jei bus pritaikyti sugriežtinti bei papildomi akcizai, o pardavėjai nesureaguos žaibiškai, šių prietaisų kainos gali ženkliai šoktelti tiek JAV, tiek ir kitose pasaulio rinkose“, – sakė M. Kitagawa.