Antradienį socialinį tinklą „Facebook“ valdanti tokio paties pavadinimo bendrovė paskelbė, kad įsteigta eksperimentavimui su naujais produktais skirta grupė (New Product Experimentation Team, NPE Team), kuri užsiims naujų programėlių kūrimu, rašo engadget.com.
Šios grupės tikslas – „suteikti žmonėms visiškai naujas bendruomenių kūrimo patirtis“. Programėlės veiks ir už dabar egzistuojančių „Facebook“ platformų ribų. Anot grupės steigėjų, tokiu būdu bus siekiama sukurti nedideles, smarkiai į konkrečius tikslus sufokusuotas programėles bei vertinti vartotojų susidomėjimą. Ilgainiui kai kurios šių programėlių funkcijos gali būti įtrauktos į kitus „Facebook“ produktus, tačiau jokie pažadai kol kas nedalinami.
„NPE Team“ komandai bus suteikta kur kas daugiau lankstumo nei įprastiniams „Facebook“ programuotojams: jie dirbs greitai ir nedvejodami išjunginės programėles, kurios nepasiteisins. „Tikimės daug nesėkmių. Taip pat norime minimizuoti sutrikdymus, kuriuos galėtų patirti milijardai kiekvieną dieną „Facebook“ naudojančių žmonių“, – rašoma naujosios grupės pristatyme „Facebook“ tinklaraštyje.
Ši grupė veiks kaip ribotos atsakomybės įmonė, programėlės bus išleidžiamos jos vardu, nurodant, kad tai yra „Facebook“ dalis (bus žyma „NPE Team, from Facebook“).
Programėles bus galima siųstis iš „App Store“ ir „Google Play Store“, taip pat – iš interneto. „Facebook“ žada, kad programėlės veiks pagal socialiniam tinklui jau įprastas aptarnavimo taisykles bei laikantis standartinės duomenų saugumo politikos, be to, „NPE Team“ aiškiai informuos vartotojus, kaip bus panaudojami jų duomenys.
Tokio „padidinto lankstumo“ padalinio steigimas nėra išskirtinai „Facebook“ sugalvota naujovė – bendrovė „Alphaber“ šimtus milijonų dolerių skiria „kitų krypčių“ tyrinėjimui. Be to, tai nėra pirmas kartas, kai patys „Facebook“ skatina eksperimentavimą – jų iniciatyva „Creative Labs“ ragino darbuotojus pateikti naujas idėjas, kurių rezultatu tapo „Slingshot“, „Rooms“ ir „Riff“ sukūrimas (tiesa, visos šios programėlės dabar jau išjungtos).
Pažymėtina, kad, neskaitant pagrindinio socialinio tinklo ir „Messenger“ programėlės, patys „Facebook“ nėra sukūrę jokio kito populiaraus produkto – likusią įmonės produktų portfelio dalį sudaro tik įsigijimai (pvz., „Instagram“, „WhatsApp“) arba sėkmingesnių produktų kopijos (pvz., nuo „Snapchat“ nusižiūrėta „Stories“ funkcija). Tad tik laikas parodys, ar „Facebook“ sugebės ne tik nupirkti ar nukopijuoti, bet ir sukurti ką nors inovatyvaus.