Naujausias „Kaspersky“ tyrimas atskleidė, kad vartotojus nuo kriptovaliutos atbaido informacijos ir pasitikėjimo stoka. „Kaspersky“ ataskaita „Neištirta teritorija: kodėl vartotojai vis dar atsargiai elgiasi su kriptovaliuta“, rodo, kad nors 31 proc. žmonių turi tam tikrų žinių apie kriptovaliutą ir daugelis naudojasi šia technologija, bet tik vienas iš dešimties (8 proc.) pilnai supranta, kaip ji veikia.
Nepaisant to, kad tokios įžymybės kaip Johnny Depp ir „YouTube“ tinklaraštininkas „PewDiePie“ skatina naudoti kriptovaliutą, bet šiuo metu šios technologijos populiarumas pastebimai sumažėjo. Daugeliui vartotojų trūksta žinių apie tai, kaip veikia kriptovaliuta. Iki šiol keturi iš penkių žmonių (85 proc.) niekada nepirko kriptovaliutos, o tai tik pabrėžia, kiek esame nutolę nuo idėjos, kad šią technologiją būtų galima priimti kaip bendrą mokėjimo ar investicijų formą.
„Kaspersky“ apklausa parodė, kad daugelis vartotojų pageidauja naudoti kriptovaliutą, bet žinių trūkumas jiems užkerta kelią. Be to, daugelis žmonių, kurie manė, kad žino, kaip veikia kriptovaliuta, vėliau nusprendė jos nebenaudoti. Beveik penktadalis (18 proc.) atsisakė kriptovaliutos, nes situacija tapo techniškai per daug sudėtinga.
Toks informacijos stygius gali sukelti nepasitikėjimą kriptovaliutos gebėjimu apsaugoti vartotojų pinigus. Pavyzdžiui, beveik trečdalis (31 proc.) respondentų teigė, kad mano, jog kriptovaliuta yra gana nepastovi. Taip pat vyrauja bendra vartotojų nuomonė, kad kriptovaliuta tik laikina technologija. O trečdalis (40 proc.) mano, kad kriptovaliuta kaprizinga užgaida, kuri nėra verta dėmesio.
Didysis kriptovaliutos bumas jau tikriausiai praėjo, bet poreikis naudoti šią technologiją vis dar išlieka. Penktadalis (12 proc.) apklaustųjų teigė, kad nors šiuo metu kriptovaliutos jie nenaudoja, bet ateityje norėtų ją išbandyti. Nors vartotojams vis dar kyla abejonių ir baimių, kad ši technologija yra reali rizika jų finansams. Žinoma, sukčiai gali panaudoti kriptovaliutą savo piktavališkiems tikslams. Maždaug vienas iš penkių (18 proc.) apklaustųjų teigė patyręs kibernetinius įsilaužimus, o 13 proc. vartotojų nukentėjo nuo su kriptovaliuta susijusio sukčiavimo. Be to, nusikaltėliai taip pat gali sukurti suklastotas elektronines pinigines ir taip pritraukti žmones nesąžiningai investuoti savo pinigus.
Po kelerius metus trukusių kibernetinio saugumo tyrimų, susijusių su kriptovaliutos įmonių kūrimu, „Kaspersky“ rekomenduoja, kad šios įmonės taikytų pažangiausias saugumo praktikas, naudotų patikrintas sistemas ir atliktų trečiosios šalies vertinimą. Tik taip bus užtikrinta, jog nebuvo praleisti galimi pažeidimai.
„Akivaizdu, kad kriptovaliutos vartojimas ir augimas yra stabdomas dėl pažeidžiamo technologijos pobūdžio. Nors poreikis naudoti šią technologiją yra didelis, bet tikrai ne visi nori savo sunkiai uždirbtus pinigus investuoti į tai, kuo jie nepasitiki ir ko nesupranta. Kadangi vartotojams investicijų saugumas yra itin svarbus, todėl jie turėtų imtis visų veiksmų, kad jas apsaugotų. Kaip ir su kitais kibernetinis pavojais, taip ir čia – budrumas yra nepakeičiamas. Jeigu kažkas atrodo pernelyg gerai, kad būtų tiesa, tai tikriausiai taip ir yra. Jei norite užsiimti kriptovaliutos prekyba, būtinai atkreipkite dėmesį į savo paskyros patikimumą ir saugumą. O jeigu jūsų tikslas – ilgalaikės investicijos arba kriptovaliutos naudojimas įvairiems apmokėjimams, tada laikykite ją saugioje aplinkoje ir naudokite keletą elektroninių piniginių, arba kaupkite ją programinėje įrangoje bei įrenginyje. Mes taip pat skatiname su kriptovaliutomis dirbančias įmones efektyviai organizuoti savo veiklą ir parodytų, kad jos gali apsaugoti savo klientų investicijas“, – sakė Vitaly Mzokov, „Kaspersky“ komercializacijos vadovas.
„Kaspersky“ partneriai, tokie kaip „Merkeleon“, siekdami skatinti pasitikėjimą ir pagerinti šios technologijos stabilumą, sukūrė teisėtas rinkos platformas, internetinių aukcionių platformas, kriptovaliutos keityklas ir kriptovaliutai skirtas mokėjimo sistemas.
„Kriptovaliuta tikrai turi savo privalumų, tačiau, kaip matome, daugelis vartotojų vis dar vengia ją naudoti dėl saugumo sumetimų ir informacijos trūkumo. Tai labai įdomi pramonės sritis, bet visada svarbiausia pasitikėjimas. Todėl būtina, kad su kriptovaliutomis dirbančios įmonės padarytų viską, ką gali, kad apsaugotų savo tinklus bei užtikrintų savo klientų ir jų investicijų saugumą“, – paaiškino Alexey Sidorowich, „Merkeleon“ verslo plėtros ir pardavimų vadovas.