Pagrindinis „Tesla Gigafactory 1“ partneris ir baterijų tiekėjas teigia, kad kitų metų – nuo kada jau yra numatyta pradėti gaminti „Model Y“ elektromobilius – laukia su nerimu. Ir pagrindinė nerimo priežastis yra baterijos. „Panasonic“ mano, kad „Model Y“ elektromobilio gamyba „Gigafactory 1“ gamykloje sukels baterijų elementų trūkumą.
„Tesla Model Y“ © „Tesla“
Per pastarąjį mėnesį tai jau nebe pirmas pranešimas susijęs su „Panasonic“ ir baterijų tiekimu „Tesla“ kompanijai. Praėjusį mėnesį Azijoje buvo paskelbta ataskaita, kurioje teigta, kad „Tesla“ ir „Panasonic“ sustabdė investicijas į „Gigafactory 1“ gamyklos plėtrą.
Vėliau „Tesla“ iš dalies paneigė šią informaciją ir teigė, kad jie vis dar planuoja tęsti investicijas į šią gamyklą, tačiau dabar nori sutelkti dėmesį į tai, kaip „su turima įranga padidinti pagaminamos produkcijos apimtis“.
Vėliau Elon’as Musk’as patvirtino, kad nors „Panasonic“ padarė investicijas, kurios turėtų užtikrinti 35 GWh metines baterijų elementų gamybos apimtis, tačiau šiuo metu jos siekia iki 23 GWh.
„Panasonic“ generalinis direktorius Kazuhiro Tsuga teigė, jog sieks, kad dar šiais metais pajėgumai pasiektų 35 GWh, tačiau Kazuhiro „Bloomberg“ patvirtino, kad šiuo metu nėra pakankamų pajėgumų patenkinti besiplečiantį „Tesla“ verslą ir ypač atsižvelgiant į artėjančią „Model Y“ gamybos pradžią:
„Jei kitais metais „Tesla“ plės verslą ir pradės pardavinėti „Model Y“ elektromobilius – baterijos baigsis. Ką mes tada darysime? Tai vienas iš klausimų dėl kurio diskutuojame su „Tesla“, įskaitant ir baterijų gamybos perspektyvas Kinijoje.“
„Tesla“ taip pat dar nėra tiksliai apsisprendusi kur bus gaminami „Model Y“ elektromobiliai. Svarstoma tarp Fremonto gamyklos Kalifornijoje ir „Gigafactory 1“ Nevadoje.
Kompanija taip pat dar nepatvirtino baterijų tiekėjo „Model 3“ elektromobiliams, kurie turėtų būti pradėti gaminti šių metų antroje pusėje, Šanchajuje statomoje naujoje „Gigafactory 3“ gamykloje.
Panašu, jog „Tesla“ susiduria su naujais iššūkiais ir ši naujiena papildo neseniai Tesla“ pasaulinio baterijų metalų tiekimo vadybininkės Sarah’a Maryssael pareiškimą. Tąkart ji teigė, jog „artimiausioje ateityje gali pritrūkti šių mineralų, kurie naudojami baterijų gamyboje“, o dabar aiškėja, kad negana to, dar ir pačių baterijų gamybos apimtys gali nepatenkinti sparčios „Tesla“ plėtros.