Remiantis Lietuvos banko statistika, per pastaruosius dvejus metus Lietuvoje veikiančių elektroninių pinigų įstaigų (EPĮ) skaičius išaugo nuo 12-os iki 40-ies 2018 m., o sektoriaus pajamos iš elektroninių pinigų leidybos bei mokėjimo paslaugų šoktelėjo iki 6,4 milijono eurų. Besikeičianti situacija rinkoje paskatino „Forbis“ grupės įmonę UAB „Kredito unijų namai“, kurios klientai sudaro 64 % EPĮ, pakeisti savo įmonės prekės ženklą. Iš „Kredito unijų namai“ ji tapo „Fininbox“.
„Ankstesnis pavadinimas buvo tinkamas, nes dauguma mūsų klientų buvo kredito unijos. Tačiau rinka išsiplėtė iki „FinTech“ startuolių, elektroninių pinigų įstaigų ir pan. Taigi, perpozicionavimas yra logiškas žingsnis“, – sakė „Forbis“ dukterinės įmonės vadovas Tadeuš Šturo.
„Spartų augimą iš dalies sąlygoja palankios sąlygos, kurias sukūrė vietinė reguliavimo įstaiga – Lietuvos bankas. Pasak „Fininbox“ atstovo, šiandien 64 % bendrovės klientų – tai elektroninių pinigų įstaigos (EPĮ), 29 % – kredito unijos, 7 % – valiutų keitimo operatoriai. Klientai vykdo savo veiklą visame pasaulyje: Europoje, Azijoje, Amerikoje”, – sakė T. Šturo.
Elektroninių pinigų įstaigos – tik viena iš rinkos grupių, su kuriomis dirba bendrovė „Fininbox“, siūlanti bankams, kredito unijoms, ir kitiems mokėjimo paslaugų teikėjams skirtus kompleksinius IT sprendimus.
„Mes turime tiek Lietuvos banko, tiek kitų šalių – Maltos, Jungtinės Karalystės, Airijos ir kt. – reguliavimo įstaigų licencijuotų klientų. Esame atviri kiekvienam, nes turime visas technines galimybes aptarnauti klientus visame pasaulyje“, – pažymėjo T. Šturo. Taip pat jis pabrėžė, kad glaudus bendradarbiavimas su Lietuvos banku, kuris yra Eurosistemos narys, leidžia operatyviai reaguoti į bet kuriuos rinkos pokyčius ar žaidimo taisyklių pakeitimus.
„Kalbame apie galimybę spręsti šios dienos finansų sektoriaus keliamus uždavinius tinkamiausiu bei efektyviausiu būdu“, – pabrėžė bendrovės vadovas. Greitai besikeičiančiame pasaulyje požiūris „geriau išsinuomoti IT negu išradinėti jas iš naujo“ iš tiesų pasiteisina kalbant apie įvairaus didžio įstaigas – nes tai leidžia joms susikoncentruoti į vertės kūrimą ir išvengti daugybės išlaidų bei rūpesčių“, sakė vadovas.
Pakeitusi prekės ženklą, „Fininbox“ taip pat planuoja plėsti savo paslaugų spektrą. Ji tikisi tapti automatizuotų SEPA momentinių kredito pervedimų ir SEPA tiesioginio debeto pradininke Lietuvoje bei užimti pirmaujančias pozicijas įgyvendindama su ES antrosios mokėjimo paslaugų direktyvos (PSD2) susijusius sprendimus. Be to, bendrovė siūlo visiems finansinių paslaugų teikėjams Pinigų plovimo prevencijos (AML) bei finansinės atskaitomybės mokymus. Paslaugų asortimentas papildytas ir „bendrojo vystymo“ (shared development) modeliu – galimybe klientams dalyti išlaidas, susijusias su naujo funkcionalumo kūrimu.
Šiuo metu „Fininbox“ IT sprendimų dėka, naudojantis elektroninių pinigų įstaigos „Contomobile“ mobiliąją mokėjimų aplikacija, galima siųsti, gauti ir valdyti lėšas asmeninėse bei verslo IBAN sąskaitose – tai pirmasis „Forbis“ grupės žingsnis į finansinių paslaugų teikimo rinką.