Visai neseniai sužinojome, kad „Tesla“ ir „Fiat-Chrysler“ susitarė apjungti savo transporto priemones. Taip „Fiat-Chrysler“ siekia atitikti griežtėjantį Europos reglamentavimą dėl anglies dioksido emisijų. Ir buvo skelbiama, kad greičiausiai „Tesla“ už tokią paslaugą iš „Fiat-Chrysler“ gaus šimtus milijonų eurų. Pasirodo, kad suma bus kur kas ženklesnė.
© „Tesla“
Naujasis ES reguliavimas nurodo, kad iki 2021-ųjų metų vidutinis naujų automobilių išmetamų teršalų kiekis negalės viršyti 95 gramų CO2 kilometrui.
Šiuo metu standartas yra 130 gr. CO2/km ir daugeliui gamintojų tai nesukelia problemų, bet 95 gramų rodiklis yra kur kas sunkiau pasiekiamas.
Jei gamintojai nepasieks tokių rodiklių – jų laukia griežtos baudos. Tad siekdama išvengti baudų, „Fiat-Chrysler“ ir susitarė su „Tesla“, kad jų automobiliai būtų apjungti ir skaičiuojamas bendras CO2 rodiklis.
Kadangi elektromobilių CO2 rodiklis yra nulinis, tai dėl šio susitarimo „Fiat-Chrysler“ automobiliai atrodys gerokai „žalesni“ nei yra iš tikrųjų ir juos kompanija galės pardavinėti Europoje. Tačiau už tai „Fiat-Chrysler“ kompanijai, kuri labai stipriai atsilikusi elektromobilių segmente, teks gerokai atverti piniginę.
Nors iš pradžių buvo manoma, kad toks malonumas „Fiat-Chrysler“ kainuos apie 500 mln. eurų, dabar „Financial Times“ skelbia, kad „Fiat-Chrysler“ pasiruošusi „Tesla“ kompanijai sumokėti beveik 2 milijardus eurų.
„Fiat-Chrysle Automobiles teigia, kad jie elektromobilių gamintojui Tesla sumokės beveik 2 mlrd. eurų, kad įgyvendintų naujus, griežtus išmetamųjų teršalų kiekių rodiklius. Taip pat pranešama, kad Fiat-Chrysler kompanijos pelnas per pirmajį šių metų ketvirtį krito 29 proc.“
Kitais metais „Fiat-Chrysler“ labai reikės „Tesla“ pagalbos, kad atitiktų griežtus emisijų reikalavimus, tačiau „Fiat-Chrysler“ planuoja 2021-aisiais jau turėti savo elektromobilių. Tikimasi, kad tai leis sumažinti priklausomybę nuo „Tesla“ kompanijos, o „visiškai nepriklausomi Fiat-Chrysler ketina tapti 2022-aisiais.“
Akivaizdu, jog „Fiat-Chrysler“ pramiegojo įsibėgėjančią elektromobilių revoliuciją ir dabar už tai turi stipriai susimokėti. O „Tesla“ kompanijai du papildomi milijardai eurų tikrai pravers įgyvendinant kitus projektus ir rinkai pasiūlant naujų, dar geresnių ir tikėtina, kad pigesnių elektromobilių.