Telekomunikacijų bendrovė „Telia Lietuva“ per pirmus tris šių metų mėnesius gavo 89,1 mln. eurų pajamų ir uždirbo 11,8 mln. eurų. Abiem atvejais tai yra 1,8 proc. mažiau nei per tą patį laikotarpį prieš metus. Lyginant su 2018 m. pirmuoju ketvirčiu, bendrovės EBITDA, neįskaičius vienkartinių sąnaudų, augo 2,7 proc. – iki 31,8 mln. eurų, o laisvieji pinigų srautai padidėjo beveik 3,5 karto iki 18,8 mln. eurų.
Analogų Lietuvoje neturintis mobiliojo ir fiksuotojo ryšio paslaugų rinkinys „Telia One“ tampa vienu svarbiausių „Telia“ išskirtinumu šalies telekomunikacijų rinkoje. Per pirmus tris šių metų mėnesius apjungtu paslaugų pasiūlymu pasinaudojo rekordinis skaičius naujų klientų – 9 tūkst., o bendras „Telia One“ vartotojų skaičius viršijo 41 tūkstantį. Išmaniosios televizijos (IPTV) vartotojų skaičius padidėjo 9,9 proc. – iki 234 tūkst., o šviesolaidinio interneto vartotojų skaičius padidėjo 5,2 proc. – iki 282 tūkstančių.
„Nauja organizacijos struktūra ir veiklos efektyvumo priemonės yra vieni iš kertinių šių metų strategijos žingsnių, kuriais siekiame padidinti naudą savo klientams ir akcininkams. Sąmoningai atsisakius mažiau pelningo balso tranzito srautų, sumažėjo bendrosios įmonės pajamos, tačiau tuo pačiu metu padidinome pelningumo rodiklius ir laisvųjų pinigų srautus. Juos investuosime į klientų patirties gerinimo, 5G tinklo plėtos ir veiklos skaitmenimo projektus“, – sako „Telia“ vadovas Danas Strömbergas.
Didžiausią teigiamą įtaką įmonės pajamoms per pirmąjį šių metų ketvirtį turėjo išmaniosios televizijos paslaugos – augo 15,5 proc., įrangos pardavimai didėjo 9,8 proc., o pajamos iš mobiliojo ryšio paslaugų pakilo 7,3 procento. Pajamos iš balso tranzito paslaugų buvo daugiau nei du kartus mažesnės, tačiau dėl savo mažo pelningo didelės neigiamos įtakos bendroms įmonės pajamoms neturėjo.
Per pirmąjį metų ketvirtį pagal „Telia“ įmonių grupės standartus kitaip perskaičiuoti aktyvūs mobiliojo ryšio klientai. Atsisakius neaktyvių planų, reguliaraus mokėjimo paslaugos vartotojų skaičių sumažėjo 114 tūkst. abonentų. Todėl, nepaisant nuo sausio iki kovo pabaigos pritrauktų 13 tūkst. naujų reguliaraus mokėjimo paslaugos vartotojų, bendras „Telia“ reguliaraus mokėjimo paslaugos abonentų skaičius per metus sumažėjo 6,2 proc. ir sudarė 1,025 milijono.
„Telia Lietuvos“ mobiliojo ryšio tinklu perduotų mobiliųjų duomenų kiekis pirmąjį šių metų ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo daugiau kaip 116 proc. ir pasiekė 27,5 terabaitus.
Geri praėjusių metų veiklos rezultatai leido „Telia Lietuvos“ valdybai pasiūlyti rekordinio dydžio – 0,08 eurų vienai akcijai – dividendus ir padidinti akcininkams mokamų dividendų sumą iki 46,6 mln. eurų. Akcininkams pritarus, dividendai bus išmokėti gegužę.
Šiemet per pirmus tris mėnesius ilgalaikėms investicijoms skirta 15,2 mln. eurų, tai yra 11,8 proc. daugiau nei prieš metus. Beveik pusė investicijų sumos skirta pagrindinio tinklo atnaujinimui ir šviesolaidinės prieigos tinklo plėtrai.
Nuo sausio iki kovo „Telia“ įrengė 45 naujas LTE 4G bazines stotis ir dabar turi 1375 bazines 4G stotis visoje Lietuvoje. Naujausi RRT matavimai rodo, kad „Telia“ 4G ryšys dengia 99 proc. gyvenamos Lietuvos teritorijos, o vidutinė 4G ryšio sparta „Telia“ tinkle siekia 50,4 Mb/s.
Nuo balandžio 1 d. centrinė „Telia Lietuva“ būstinė Vilniuje persikėlė į Saltoniškių g. 7A., joje dirba per 1000 įmonės darbuotojų.