„Toyota“ turbūt yra ta kompanija, kuri mažiausiai domisi baterijomis varomomis transporto priemonėmis. Ji nuolat randa vis naujų būdų, kaip įgelti elektromobiliams ir dabar pareiškė, kad „niekas nepardavinėja elektromobilių už tokią kainą, kad gautų pelną“.
Toje pačioje Nacionalinės automobilių pardavėjų asociacijos („National Automobile Dealers Association“) surengtoje konferencijoje, kurioje „Volkswagen“ pritarė „Tesla“ pozicijai, jog „elektra varomi automobiliai jau atėjo ir jie čia liks“, „Toyota“ buvo gerokai skeptiškesnė dėl elektra varomų transporto priemonių revoliucijos.
Štai ką apie elektrines transporto priemones „Bloomberg“ pasakė Bob’as Carter’is, „Toyota Motor North America“ pardavimų viceprezidentas: „Dėl elektrifikacijos, tai mes matome galimybę Šiaurės Amerikoje, bet iki to dar labai ilgas kelias. Vidutinė transporto priemonės kaina šiandien yra apie 34 000 JAV dolerių ir daugelio elektromobilių baterijos kainuoja dar 34 000 JAV dolerių. Ekonomikos čia nėra.“
Gerai žinoma, kad „Toyota“ investuoja į vandeniliu varomus automobilius, kas yra labai sveikintina, tačiau gamina grynai elektra varomas transporto priemones tik tada, kai to reikalauja šalių taisyklės.
Carter’is sako, kad kompanija vis dar planuoja prasiskinti kelią į JAV rinką, tačiau jie labiau orientuojasi į Europą ir Kiniją, kur šalių vyriausybės labiau remia ir skatina elektra varomas transporto priemones. Dėl to „Toyota“ visai neseniai Kinijos rinkai pristatė ir pilnai elektrinį „C-HR/IZOA“ automobilį.
Bob’as Carter’is taip pat teigė nemanantis, jog bent kuris nors automobilių gamintojas pardavinėja elektromobilius pelningai: „Tai bus lėta evoliucija JAV rinkoje, skirtingai nuo Kinijos ir Europos, kur yra vyriausybių reglamentai. Niekas nepardavinėja elektromobilių už tokią kainą, kad gautų pelną.“
Vandeniliu varomų automobilių technologijose „Toyota“ labai stipriai pažengė, tačiau kodėl Bob’as Carter’is teigia, kad grynai elektra varomų automobilių baterijų sistema kainuoja net 34 000 JAV dolerių?
Jei paimsime 60 kWh baterijų sistemą turintį elektromobilį, kuris yra laikomas gana geru ir vidutinį nuvažiuojamą atstumą užtikrinančiu elektromobiliu, tai reikš, kad jo vienas kWh kainuoja 550 JAV dolerių.
Sunku patikėti, kad kuris nors gamintojas moka tokią didelę kainą, juolab, kad viešai yra pripažįstama, jog „Tesla“ moka mažiau nei 150 JAV dolerių už 1 kWh baterijų sistemos ir juda link visų taip siekiamos ribos – 100 JAV dolerių už kWh.
Tad matematika paprasta: 60 kWh baterijų sistema kainuoja maždaug 9000 JAV dolerius, o ne 34 000, kaip teigia Bob’as Carter’is.
Ir sekantis Bob’o pareiškimas, kad „niekas nepardavinėja elektromobilių už tokią kainą, kad gautų pelną“, atrodo neteisingas.
„Tesla“ per pastaruosius du ketvirčius demonstruoja pelningus finansinius rezultatus. „Nissan“ bei „Renault“ teigia taip pat parduodantys elektrines transporto priemones pelningai.
Vis daugiau tradicinių automobilių gamintojų pristato savo elektromobilius („Volkswagen“), juos realiai pasiūlo pirkėjams įsigyti („Audi e-tron“) ir net nespėja gaminti („Porsche“) – su kiekviena diena pasirinkimas tik didėja. Sunku būtų patikėti, kad tik vienintelė „Toyota“ žino kokia yra tiesa, o visi kiti – neišmanėliai.