Didžiosios Britanijos dirbtinio intelekto ir duomenų mokslo kompanija „Satalia“ investuoja Lietuvoje: britai įsigijo 100 % programinės įrangos ir automatizavimo sprendimų bendrovės „Data Dog“ akcijų. Abi įmonės jau keletą metų bendradarbiavo kurdamos verslo optimizavimo sistemas tokiems klientams kaip „PwC“ ar „Tesco“, o nuo šiol stiprins ir nuosavų produktų portfelį.
„Satalia“ veiklą pradėjo 2008 m. kaip Londono universiteto koledžo (UCL) startuolis. Bendrovė specializuojasi verslo procesų optimizavimo sprendimuose ir kuria įrankius efektyvesniam prekių pristatymo maršrutų planavimui, darbo pamainų sudarymui, žmogiškųjų išteklių valdymui, klientų analizei, kainų optimizavimui ir kitiems verslo iššūkiams. Neseniai „Satalia“ Londono meras įvardino kaip vieną perspektyviausių Didžiosios Britanijos dirbtinio intelekto kompanijų.
Daugiau kaip 40 darbuotojų vienijanti, 2012 m. Domo Janicko, Mariaus Buzaičio, Gyčio Koryznos ir Mindaugo Žičkevičiaus įkurta „Data Dog“ nuo šiol tampa pilnai integruota „Satalia“ kompanijos dalimi. Po sandorio „Satalia“ programuotojų, duomenų mokslininkų, produktų vadovų ir kitų specialistų kolektyvas Londone, Kaune ir kitose Europos šalyse išaugo iki daugiau kaip 100 žmonių. Komandos plėtrą bendrovė pirmiausia planuoja Kaune, o Lietuvą „Satalia“ mato ne tik kaip fintech ar lazerių, bet ir kaip pasaulinį dirbtinio intelekto technologijų centrą. Kauno biure „Satalia“ planuoja samdyti „Java“ ir „Python“ programuotojus, optimizavimo specialistus, duomenų mokslininkus ir testuotojus, taip pat projektų vadovus.
„Su „Data Dog“ pradėjome bendradarbiauti dar 2014 m. ir mūsų partnerystė kasmet vis gilėjo. Mūsų bendrų darbų apimtis kasmet tik didėjo – kartu įgyvendinome didelius ir įvairių apdovanojimų pelniusius duomenų mokslu grįstus procesų optimizavimo projektus tokiems klientams kaip „Tesco“ ar „PwC“. Dėl vis glaudesnio bendradarbiavimo prieš metus nutarėme tapti viena organizacija, o šį mėnesį oficialiai užbaigėme įsigijimo sandorį“, – komentuoja Daniel Hulme, „Satalia“ vykdomasis direktorius.
Pasak jo, bendrovė tęs projektinius darbus su esamais ir naujais klientais, tačiau po sandorio su „Data Dog“ daugiau resursų ir dėmesio skirs nuosavų dirbtinio intelekto produktų vystymui: kartu su kauniečiais plėtos maršrutų optimizavimo įrankį „Satalia Delivery“, žmogiškųjų resursų planavimo ir efektyvumo didinimo sistemą „Satalia Workforce“ bei „Satalia SolveEngine“ optimizavimo platformą.
„Data Dog“ direktorius ir vienas įkūrėjų Domas Janickas teigia, kad bendradarbiaujant su „Satalia“ abiejų bendrovių kolektyvai atrado ir itin panašias vertybes, požiūrį į decentralizuotas komandas ir savarankišką darbą.
„Pastaraisiais metais tarp abiejų užsimezgė itin darnus verslo ir kultūrinis ryšys. „Satalia“ patirtį duomenų moksle ir optimizavimo algoritmuose papildėme savo programinės įrangos kūrimo gebėjimais, dėl to galėdavome kartu imtis vis sudėtingesnių projektų ir didesnių klientų. Apskritai šį sandorį laikyčiau itin natūraliu ir organišku susijungimu, kuriam bendra vizija ir artima darbo kultūra turėjo daug didesnę įtaką nei finansinės detalės“, – komentuoja D. Janickas.
Artimiausiu metu UAB „Data Dog“ pakeis pavadinimą į UAB „Satalia Lithuania“, šios bendrovės direktoriumi ir toliau liks Domas Janickas. Kiti „Data Dog“ įkūrėjai užsiims kitomis veiklomis.
Vasarį užbaigto įsigijimo sandorio finansinių detalių „Satalia“ nenurodo. Išankstiniais duomenimis, 2018 m. „Data Dog“ pajamos sudarė 1,5 mln. EUR arba 15 % daugiau nei prieš metus.