Tikriausiai nesuklysime manydami, kad „Smart“ markė beveik neturi gerbėjų. Taip, šiuo prekės ženklu žymimi pakankami neblogi miesto automobiliai, tačiau ar pavyktų surasti rimtų „Smart“ entuziastų, kurie žinotų skirtingų modelių dizaino autorių vardus, istoriją ir įdomius faktus? Turbūt dėl to nedaug kas nuliūdo, kai parašėme,jog „Daimler“ galvoja atsisakyti „Smart“. Tik dabar iškilo įdomių detalių – „Smart“ gali ne tik išgyventi, bet ir sužydėti.
„Daimler“ į „Smart“ markę investavo labai daug pinigų ir labai daug vilčių. Protingi ir praktiški miesto automobiliai turi labai daug privalumų. Tačiau pirkėjų ši markė sulaukia mažiau nei buvo norėta. „Renault“, atrodo, trauksis iš bendro projekto, o „Daimler“ turi galvoti apie ateitį. Dabar „Smart“ markė korporacijai per metus atneša 500-700 milijonų eurų. Tiesa, ne pelno, o nuostolių.
Taigi, manėme, kad „Daimler“ greitai atsisakys „Smart“ ir panašu, kad taip ir nutiks. Tačiau „Smart“ bus neuždarytas, o parduotas. Ir ne kam kitam, o kinų „Geely“. Kompanija pareiškė norą įsigyti kontrolinį „Smart“ akcijų paketą, taip tikriausiai išgelbėdama markę nuo neabejotino išnykimo.
„Geely“ vardas jums galbūt ir nėra girdėtas, tačiau ši įmonė kadaise padėjo antram gyvenimui prisikelti „Volvo“ markei, o visai neseniai išgelbėjo ir „Lotus“, kuris dabar planuoja naujus sportinius automobilius. „Geely“ jau užsitarnavo gelbėtojos vardą ir tikimasi, kad panašus likimas ištiks ir „Smart“, jei sandoris bus užbaigtas.
9,7 % „Daimler“ akcijų per „Tenaciou3 Prospect Investment“ bendorvę priklauso „Geely“ įkūrėjui ir vadovui Li Shufu. Šie investiciniai ryšiai yra pakankamai painūs – atrodo, kad Shufu nenorėjo, kad visi žinotų, kad beveik 10 % „Daimler“ priklauso jam. Tačiau šių ryšių pakanka, kad Shufu, o tuo pačiu ir „Geely“ žinotų, kas vyksta kompanijoje ir link kokių sprendimų linkstama „Smart“ klausimais.
Tačiau ką „Geely“ veiks su „Smart“? Na, jei „Volvo“ laikysime geru pavyzdžiu, „Smart“ su „Geely“ investicijomis turėtų išsiplėsti. Nauji modeliai, aktyvi marketingo strategija, elektrifikacija – visa tai turėtų būti naujoje „Smart“ strategijoje. Mažus automobilius Azijos rytų šalys mėgsta, tačiau ten tikimasi, kad mažas automobilis bus pigus. „Smart“ modeliai tokie nėra. Todėl teks palaukti ir pažiūrėti, kuo „Smart“ pavirs „Geely“ rankose. Kas žino – galbūt ateityje markė pagaliau įgys ir gerbėjų.